Nou ja nu word het licht buiten, begint het te stortregenen, het weer weet ook niet wat ie wil he
maar zware buien vallen ook wel weer mee, zo heftig is het nu ook weer niet hier, dus die zware supercells is al vaker gebleken deze weken, vals alarm
Tornado's? nee joh die krijgen we hier niet
het was een half uur geleden aardedonker...even flink gehoost, weerlicht, rommelen...richting rdam...doet me denken aan die flinke zomerbuien in spanje....straat droogt nu al weer op vd warmte....nu droog al weer....zag de pluk wel aankomen, dacht ff van damn...bull eye..net afgebogen...maassluis..fotootje gemaakt
Moeders zit in oost brabant op een terrasje nu, gelijk gebeld, wegwezen daar...en ff niet op de weg......pfffffffff | Gewijzigd: 21 juli 2009, 18:25 uur, door wetboy
en een tornado komt in Nederland niet voor. En elke forummer is hier gelijk, je hoeft geen expert te zijn voor wat je waarneemt buiten
Ook in Nederland komen vrijwel ieder jaar tornado's voor.. De een zegt een ''windhoos'' de ander een tornado!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tornado_(wervelwind) | Gewijzigd: 21 juli 2009, 18:07 uur, door Tornadochaser666
De kern van de bui lijkt onder Breda door te gaan, ook deze afwijking naar rechts kan duiden op een supercell.
Hij lijkt nu de lijn Breda-Tilburg over te steken, zie Meteox.be
Op het een na laatste plaatje is zelfs iets van een hook te zien, maar op het laatste plaatje lijkt de organisatie uit de bui te zijn.
Daniel
en een tornado komt in Nederland niet voor. En elke forummer is hier gelijk, je hoeft geen expert te zijn voor wat je waarneemt buiten
Grappig, want in Barendrecht vielen net hagelstenen van 2 cm doorsnee en non-stop onweer en regen. Staat nu 5 cm water in de tuin en wil mijn pizza uit de schuur halen
Klopt dus toch dat het allemaal heel plaatselijk is.
Heb een kwartier/half uur geleden een foto gemaakt van het begin van de bui die Utrecht binnen komt rollen. Zal zo eens kijken of die gelukt is en als ie mooi is post ik m hier wel!
Hij lijkt nu de lijn Breda-Tilburg over te steken, zie Meteox.be
Op het een na laatste plaatje is zelfs iets van een hook te zien, maar op het laatste plaatje lijkt de organisatie uit de bui te zijn.
Daniel
zag em net aan komen waaien ben er naar toe gereden maar veel kwam er niet ui een paar cg's en cc's voor de rest valt hij hier wel mee
Yup, die bui is op.
Vanuit het zuiden komt meer...
Daniel
Ik zag een enorme rolwolk afkomen echt HUGH! Deze ging naar links. Rechts van ons was een enorme torenwolk, heel breed heel zwart en trok alles naar zich toe naar rechts dus. Toen opeens veel wind en wat gerommel op de achtergrond en klak alle electriciteit weg.
Mijn zus die al orkanen heeft meegemaakt zei nog, maken dat we beneden zijn dit is tornado wind.... Echt het stormde enorm.
Nu snel de schade gaan bekijken buiten, mijn vader belde net kom naar de kas kijken waar het water is binnengelopen.
Geen foto's, dacht dat batterij nog opgeladen was...noppes zo plat als een vijg.
Nu enorme stortregen.
komt er nog meer in tilburg | Gewijzigd: 21 juli 2009, 18:21 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/