Als ik alles zo eens doorlees en bekijk is het gewoon afwachten wat en waar er iets gebeurt (of niet).
Heerlijk he, dat onvoorspelbare weer
Goed lezen he
Lijkt mij het weerbericht van gisteren? Gewoon fout fragment dat wordt afgespeeld!
Ik zie de plaatjes wel tegemoet!
Ik kom vrijdag avond terug.
Hier is het warm, 30+ en strak blauw.
Groeten uit Lloret de mar, Spanje.
Beter man....enjoy...ben er vaker geweest...leuke plaats Llorett, leuke bars/discotheken, maar btw om niet off topic te geraken...het blijft spannend hier in Pay Bays
Het KMNI geeft geen enkele waarschuwing af, nu is dit meestal een omgekeerd effect. Doet het KNMI niets dan ontstaat er juist WEL een heftig onweer + toebehoren.
De vorige week hebben we hiervan nog een goed voorbeeld kunnen zien maar zo zijn er meer geweest.
Aan de andere kant geeft Estofex een level 2 voor NL en omstreken en dat is best wel hoog.
Ik hecht voorlopig hier het meeste waarde aan. We zullen het morgen weten.
Dat de warmte van korte duur is betwijfel ik ook. Eind vorige week werd nog gezegd dat na het koele weekend de warmte volop zou terugkomen. (25C +). Zoals Jan nu zegt zou het alleen vandaag nog warm zijn.
Heb ze net al mail gestuurd, om 14:59 werd weer het oude bericht gedraaid.
Heb er ook ff een Estofex plaatje bij gedaan... Estofex ff promoten.
misschien kan onweer-online beter het weer gaan doen, vast ook nog goedkoper dan Meteo consult.
Het oostelijke deel zou dan meer krijgen dan het westelijke deel, en het noordwestelijke deel waarschijnlijk hoogstens wat motregen.
Persoonlijk denk ik dat een aantal losse buien zijn waarin het flink zou kunnen rommelen, maar of het noorden van het land er van mee mag genieten, dat weet ik zo net nog niet, maargoed hieronder wat weersvoorspellingen, het lijkt me dat ze er allemaal niet helemaal naast zitten dus ik verwacht toch iig wel aardig wat knallen!
Vanavond ontstaan er meer buien en deze breiden zich in de loop van de avond naar het oosten uit. Onder de aanwezige buien kunnen zich pittige exemplaren bevinden. Naast onweer is er tijdens de buien ook kans op hagel en later op de avond zware windstoten tot maximaal 75 km/u.
Bron: Weeronline
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aan het eind van de middag komen van het zuiden uit pittige onweersbuien opzetten met kans op hagel en zware windstoten tot 90 km/u. De zwakke tot matige wind komt aanvankelijk uit het zuidoosten, maar wordt veranderlijk.
Bron: Knmi
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vooral vanavond gaan er enkele stevige onweersbuien vanuit het zuiden over het land trekken, maar lang niet alle regio's zullen worden aangedaan.
Komende nacht trekken de buien weg en blijft het zwoel met 16 tot 19 graden.
Bron: Meteoconsult
Zwoel en warm met maxima van 23 tot 28 graden. Er is zon, maar er drijft ook bewolking over. Later in de middag en in de avond van het zuiden uit een paar fikse onweersbuien met kans op hagel. Wind: Z-ZO, 2 tot 4 Bft.
Bron: Piet Paulusma
helaas verplaatst buienradar de buien, hoogstens met zeer kleine veranderingen.
Ik zou als ik jouw was je niet vastklemmen aan dat vooruitkijken, niet dat ik je dat hoef te vertellen maar je hebt vast zelf welleens gezien dat buien ineens als een gek kunnen ontstaan he!
bij estofex zitten wij precies op het rode randje.
wie kan mij helpen
mariek
Ik zou als ik jouw was je niet vastklemmen aan dat vooruitkijken, niet dat ik je dat hoef te vertellen maar je hebt vast zelf welleens gezien dat buien ineens als een gek kunnen ontstaan he!
Helemaal mee eens, hoewel het wel een indicatie kan zijn Ik maak erg vaak mee dat ze op het allerlaatste moment net om de stad heen trekken i.p.v. over de stad trekken. Vanavond maar eens met de auto positie innemen op het platte land om zoveel mogelijk zicht te hebben.
Edit:
Overigens vanaf kantoor ook een goed zicht op de huidige situatie. Er komt steeds meer bewolking die ook steeds hoger en grimmiger lijkt te worden. Ook begint het steeds meer te waaien. Temperatuur rond de 25 graden schat ik. | Gewijzigd: 21 juli 2009, 15:33 uur, door SniperEye