O Oke dank je.
verheug me eigenlijk bijna nooit echt op onweer, alleen de wolken vind ik erg mooi. Kan je leuke foto's van maken.
groeten mariek
Geen addertje, maar een python dus. Ik vermoed dat Karim momenteel dus serieuze twijfels heeft, alhoewel hij wel aangeeft dat het van run tot run nog kan veranderen. | Gewijzigd: 20 juli 2009, 12:01 uur, door KnightDoppler
Het zal toch wel weer niet waar zijn he Maar goed kijken wat onze vrienden van Estofex gaan zeggen vanavond. Piet zal ook nog wel met een update komen.
Dat zou idd wel jammer zijn. Ben nu ook wel erg benieuwd naar wat Estofex gaat zeggen en Pietert! Wordt weer spannend dus! Kortom alles goed in de gaten houden, gezellig!
WeatherService will follow it + we hebben Belgische chasers die naar het oosten van belgië zouden trekken moesten de soundings daar beter liggen.
Kweet niet, wil niet zeiken, maar voor en na 25 mei heb ik hier nog weinig kunnen genieten van onweer (Amstelveen). Ik probeer steeds niets te verwachten, maar ik word nou eenmaal wat ADHD als alleen al de mogelijkheid van stevig gewederte in de buurt komt. Maar goed, meestal trekt het net langs mij (aanzienlijk) of het kakt in voor het bij mij is.
Bijdeze even een update voor de weergoden: Mijn opmerking dat ik de rest van het jaar wel kan teren op de 25 mei bui moet U niet zo serieus nemen aub! Was grap! Was een hele vette bui, maar de adrenaline is OP! MEERRRR GRAAG! | Gewijzigd: 20 juli 2009, 14:51 uur, door cram
Kweet niet, wil niet zeiken, maar voor en na 25 mei heb ik hier nog weinig kunnen genieten van onweer (Amstelveen). Ik probeer steeds niets te verwachten, maar ik word nou eenmaal wat ADHD als alleen al de mogelijkheid van stevig gewederte in de buurt komt. Maar goed, meestal trekt het net langs mij (aanzienlijk) of het kakt in voor het bij mij is.
Bijdeze even een update voor de weergoden: Mijn opmerking dat ik de rest van het jaar wel kan teren op de 25 mei bui moet U niet zo serieus nemen aub! Was grap! Was een hele vette bui, maar de adrenaline is OP! MEERRRR GRAAG!
zo gaat dat ook bij mij
Dan weet ik niet waarna jij kijkt Die voorspellingen worden gedaan aan de hand van kaarten. Ook het KNMI komt er nu al mee en dat zegt in mijn ogen al meer dan genoeg!
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Mee eens, het KNMI geeft niet gauw voorspellingen van pittige buien die morgenavond/nacht pas worden verwacht..
Ik zit in Amsterdam, ik denk dat ik hier niet op de beste plek zit..
Opgesteld: 20 Juli 2009 om 12:00u door Piet Berger
Komende Dinsdag komt er een opstuwing van warme en onstabiele lucht (Spanish Plume). Vanaf aanstaande Dinsdag krijgen we hier mee te maken en zal vooral in de zuidelijke regio's de temperatuur snel klimmen richting de 28 graden. Hierbij zien we tevens dat gedurende de dag de onstabiliteit oploopt alsmede de potentiële energie.
Verschillende indices voor onweer laten gunstige waarden zien waarvan er sommige zelfs kans op zwaar onweer laten zien. De CAPE loopt plaatselijk op tot waarden rond 1500 J/kg bij een lift index van -5. Ook de KO index laat waarden zien van -12 waarbij waarden lager dan 2 kans op onweer inhoud.
Wat dan nog meer van belang is, is dat de windschering ook toeneemt. Zo zien we interessante waarden zowel DLS en LLS. De diepe schering loopt in de avond op tot 25 m/s en de low level shear tot rond de 10 m/s. Ook de SRH laat waarden zien die plaatselijk oplopen tot boven de 200 m2/s2. Dit zijn toch waarden waarbij we rekening gaan houden met enkele dynamische cellen en georganiseerd onweer.
Morgen (dinsdag) verwachten we in de middag/avond CONV.LINE welke voor triggering van de buien moet gaan zorgen. Dit zal eerder op de dag flink tegen gewerkt worden door een flinke CAP. Buien kunnen morgen dus niet goed ontstaan door die flinke CAP. Echter op de CONV.LINE lijkt de convectie wel op gang te kunnen komen.
De kans op zware buien is morgen vooral in de zuidelijke regio's van de Benelux. Als ik kijk naar waarden en idices die de modellen suggereren hou ik morgen rekening met enkele buien met een roterende stijgstroom die kunnen uitgroeien tot supercell's. Later op de avond zullen buien waarschijnlijk gaan clusteren. De mogelijkheid op een MCS, Squall-line met bow-echo's is aanwezig.
We moeten bij zware buien rekening houden met grote hagel, zware windstoten waarbij een kleine kans op hoosvorming. Tevens is er aardig wat bliksemactiviteit te verwachten bij de pittige exemplaren.
We dienen deze situatie goed in de gaten te houden. Bij verandering zal er evt. een update volgen.