Dus ik ren naar zolder (waar ik het beste uitzicht heb) en kijk naar buiten. Vreemd genoeg regent het wel hard, maar hoor ik geen donderklappen meer, blijkt het in 5 minuten ongeveer van 35 bliksemschichten naar 2 te zijn gegaan. heeft iemand hier een verklaring voor, dat het zo snel stopt.
Maar het varrieerd soms heel erg met dit soort buitjes het gaatvan 1 naar 10 naar30 naar 5 de heletijd zo.
Verklaring heb ik niet, denk dat het gewoon toeval is omdat deze buien niet bepaald zwaar zijn schommelt het tussen veel en weinig bliksem, ik gok het op toeval:p
Ik begin steeds meer te balen dit jaar, heb maar 1 keer echt goed onweer gehad nog pfff, volgens mij zit derest van het land al op 7 a 9 onweersdagen ofzo
Was van het weekend toevallig in IJsselstein, en joh, opeens vanochtend onweer, uurtje of 10. Jammer dat ik door een bepaalde reden net iets te veel moeitie had met opstaan. Maar het waren een paar rommels. Opeen volgend behoorlijk wat neerslag.
Was van het weekend toevallig in IJsselstein, en joh, opeens vanochtend onweer, uurtje of 10. Jammer dat ik door een bepaalde reden net iets te veel moeitie had met opstaan. Maar het waren een paar rommels. Opeen volgend behoorlijk wat neerslag.
whahah, ja het zal ons maar gebeuren hier:p, dat betekend goed krikken voor het nederlands volk, maarre wat jij zegt komt wel overeen met wat ik laatst heb gehad, precies hetzelfde verhaal alleen was ik naar hilversum gegaan naar famillie en daar ging het ook tekeer-.- en dan toch nog op buienradar kijken en dan zie je dat lelystad gewoon droog staat-.-
Ik zeg het je, het is een vloek!
Ja een vloek, dat zo kunnen, hahaha. Of we krijgen opeens de rekening gepresenteerd. Krijgen we alles nog eens dubbel en dwars terug....
Van mij mag het!
Ik begin steeds meer te balen dit jaar, heb maar 1 keer echt goed onweer gehad nog pfff, volgens mij zit derest van het land al op 7 a 9 onweersdagen ofzo
Lelystad wordt door de weergoden topografisch niet herkend blijkbaar.
Vroeger was het immers een watertje waar het best eens kon spoken.
als de bui verder trekt kan hij zich uit de flow verwijderen, dat lijdt tot afname in bui activiteit of zelfs tot een heldere lucht.
heb het zelf vaak genoeg meegemaakt helaas
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
Vroeger was het immers een watertje waar het best eens kon spoken.
Daarom is er nu een vloek omdat het nu land is geworden en de weergoden niet meer naar hartelust kunnen spoken en ook ik woon in lelystad en heb nog nie veel meegemaakt dit jaar hopelijk zijn we morgen aan de beurt