Enjoy! | Gewijzigd: 18 juli 2009, 16:18 uur, door Marcherpers
even door de photshop gehaald
laatste foto
eerste foto
een verbetering dacht ik
groet | Gewijzigd: 18 juli 2009, 16:50 uur, door pipo
een verbetering dacht ik
groet
Hee Rick dat is alleraardigst!, toch blijft de hoge iso waarde eraan knagen, maar wellicht ga ik toch maar eens een keer dat photoshop uitproberen. Bedankt!
Gaf jou dat ook?
Hoi Chiel, natuurlijk was het een thrill! Mijn vriendin en ik liepen toevallig nog ff naar Kijkduin om even de zee te zien. Ik zag meteen dat het bijzonder was, wist toen wel nog niet dat dit een shelfcloud was. De rolwolk zelf zag je bijna niet omdat het al iets te donker was, en terwijl ik zag hoe snel hij aan het oplossen was, werd het een hele toer de camera juist in te stellen. Zonder statief en met een aardige bries werd het er niet gemakkelijker op..kortom aardige stress! Het verbaasde me dat er niemand anders aan het fotograferen was. Ik baalde er wel van dat ik de eerste plaat niet goed belicht kreeg..maar goed als ik dan nu ook zie dat ik iso 500 had ingesteld, zou ik vandaag dus niet meer doen.
wel effe op de pic klikken, hijs kleiner als degene die je gepost heb maar das om meer detail te krijgen.
maar ik heb maar wat simpele dingen gedaan.
*heb nog effe de orginele erbij gedaan op dezelfde resolutie.
bewerkte=links
orgineel=rechts
Helemaal te gek, wat een monster. Juist omdat het schemerig was, maakt het dubbel zo mooi vind ik.
Ik vind de kwaliteit overigens goed hoor, vooral foto 1, 2 en 4. | Gewijzigd: 19 juli 2009, 00:49 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Mooie foto's hoor, de bewerkingen die daarna zijn gedaan zijn idd een hele verbetering.
Weet jij toevallig nog de tijd waarop je de foto's hebt gemaakt op deze 28e Oktober?
http://www.knmi.nl/kd/maand_en_seizoensove...aand/okt08.html
Ikzelf heb ook foto's gemaakt van een zware bui die zijn elders op dit forum te bekijken.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=12970
Deze foto's heb ik tussen 17.00 en 17.15 uur gemaakt tussen Hillegom en Nieuwvennep.
Wellicht is dit dezelfde bui? | Gewijzigd: 19 juli 2009, 08:50 uur, door delmare
De eerste foto in deze post is om 19:07:50 gemaakt de laatste op exact: 19:04:43 GMT
Dus wel aardig wat later, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet meer shots zijn van dit verschijnsel.
Groet, marc