Er zijn jaren lang, misschien wel decenia de speculaties van is de NASA nou op de maan geweest of niet? De LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) van NASA onderzoekt de maan op goede landingsplaatsen, stralings gevaar en er zal nieuwe technology getest worden.
Op de LRO zit de LROC dit is een hoge resolutie zwart/wit camera aan boord van de LRO. Er zijn uiterraad ook andere meetinstrumenten aanwezig hier op deze site is een lijst te vinden: klik hier
Vandaag zijn de eerste resultaten binnengekomen en daar kwamen deze foto's vandaan.
Apollo 11:''kijk goed in het midden''
Apollo 14:
©NASA
Er zijn jaren lang, misschien wel decenia de speculaties van is de NASA nou op de maan geweest of niet? De LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) van NASA onderzoekt de maan op goede landingsplaatsen, stralings gevaar en er zal nieuwe technology getest worden.
Zijn die foto's ook high Res te vinden. Ben best geinteresseerd in astrologie en ruimtevaart (en Scifi). Echter het is allemaal wel erg toevallig. 700 originele tapes verdwenen (CQ hergebruikt, hoewel vanaf 1956 de Ampex videoband tvsignalen op kon nemen (over hergebruik hoor je niets), lijkt het me sterk dat je op dergelijke tapes niet een sticker plakt met maanlanding bewaren). Nasa levert nu de digitaal gepimpte beelden van de landing.
En komt en passant toevallig nog met actueel materiaal waarop voetstappen en apollo 11 materiaal te zien is. Zou het graag willen geloven maar heb toch zeer ernstige twijfels, ben bang dat er toch een photoshop sessie gehouden is.
By the way ga eens naar de maan met een 'ruimteschip' met slechts 4 kb geheugen in de main computer. De reis er naar toe, succesvol landen met maanlander, nog spannender het weer opstijgen vanaf de maan en vervolgens weer gezond wel op aarde aan een parachute landen. Knap hoor.. En dan hebben we ook nog de stralende "Van Allen belt" Die ons er nog steeds van weerhoud nogmaals naar de maan te gaan. Vrees dat het ze zelfs nu niet zou lukken er te landen en weer terug te komen.. Hoe graag ik ook anders zou geloven als Startrek liefhebber !!
Met mijn commodore vic20 met 4 kb en de commodore 64 met 32kb effectief van vroeger konden ook heel veel.....maar naar de maan vind ik een hele uitdaging.
EDIT: Appollo had dus (32 kb ipv 4kb) | Gewijzigd: 19 juli 2009, 14:29 uur, door PolderPS
Apollo on steroids
Building the moon rocket
Apollo guidance computer toch nog 36kb 5600 IC's
The Great uncertainly of Apollo11
Toch weer een paar leuke weetjes voor de liefhebber. | Gewijzigd: 19 juli 2009, 14:26 uur, door PolderPS