Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven?
Rond 21.00 uur boven Zuid-Noorwegen!
http://scandinavia.meteox.com/
In Zweden komt het vaak voor dat twee luchtstromingen (noord en zuid) op elkaar botsen en dan als het ware zeer zware regenbuien vormen. Uit ervaring weet ik dat de regen soms dagen nonstop kan aanhouden. Ik heb daar zelfs meegemaakt dat het 3 weken lang heeft geregend met alle gevolgen van dien. Onweer komt daar veel minder voor, stormen en zware regenbuien juist meer. Maar als het in Zweden of Noorwegen onweert dan gaat het daar als een beest tekeer.
De buien blijven vaak op één plek hangen omdat het geen kant op kan. In Noorwegen is het een ander verhaal.
Daar heb je veel berggebieden. Ik heb gezien dat wolken daar spontaan een andere route in gingen. Heb me steeds weer verbaasd. Zo denk je: er komt een bui aan, draait de wind ineens en lost alles op of keert het dezelfde weg terug.
Als je daar ooit komt: let dan op het weerbericht in Noorwegen. Je lacht je kapot.
Het is vaak in de strekking van: Det vil være bedre i morgen enn i dag: ofwel: morgen wordt het een betere dag dan vandaag .
In Sweden, at least where i live it´s been raing for a week now. Nice holiday i have. Not at all.
Dus het is hier zo slecht nog niet