Voor alle voorspellingen, kaarten en uitleg, ik heb veel (voor) pret gehad, ik vond het erg leuk, gezellig EN heel leerzaam!! O-O IS en Blijft de beste site. Alle ingredienten waren er, kijk, dat moeder natuur anders besluit te doen, tsjah, zoals Jan zegt, daar kan geen mens wat aan doen, maar ik denk dat de meesten van ons toch wel wat gerommel gehad hebben. Onweer=onweer hoor mensen, enneeeeh er komt dit jaar echt wel meer. Voorspellingen mislukt??? ABSOLUUT NIET!! Ze waren gewoon goed, potentie was goed voorspeld, situatie goed in kaart gebracht. Ik zou het zelf in geen 100000 jaar zo kunnen
kortom: niks dan goeds, keep up the good work | Gewijzigd: 17 juli 2009, 21:12 uur, door stratocumulus
Mijn laatste post was dus gisteren avond om 23:28 en ik kan jullie zeggen hier bij ons in Diksmuide heeft het goed geonweerd...kijk hier
Rond 00u30
Rond 2u30
Rond 3u30
Ik filmde 2uur aan één stuk en heb net de eerste 20 van mijn filmpje bewerkt en telde reeds 32 echte ontladingen komt nog online.. | Gewijzigd: 17 juli 2009, 21:30 uur, door jillrob
Rond 00u30
Rond 2u30
Rond 3u30
Ik filmde 2uur aan één stuk en heb net de eerste 20 van mijn filmpje bewerkt en telde reeds 32 echte ontladingen komt nog online..
Ik wacht in spanning!
Helaas werden we keihard op de feiten gedrukt dat het bij dit soort onweders ( spaanse pluim) met uit diepend laag. erg onvoorspelbaar is wat er gaat gebeuren. Het is dan altijd een alles of niets situatie.
De kaarten lieten een potentiële gevaarlijke situatie doorschijnen, maar daar bleef het dan ook bij. Er was potentie zat!!!! Kijk wel even waar deze voor gezorgd heeft in Frankrijk!!!!!
Vooraf is het dan ook alleen maar mogelijk een prognose te maken om te kijken wat er allemaal kan gaan gebeuren.
Ik zou zeggen, hou deze site goed in de gaten omdat we volgende week misschien een herkansing krijgen. Ik wil niet direct gaan overdrijven, maar volgende week lijkt de timing een stuk gunstiger!
Groetjes Piet Berger
En bedankt voor de positieve reacties!!!!! | Gewijzigd: 17 juli 2009, 23:27 uur, door PietBerger
Helaas werden we keihard op de feiten gedrukt dat het bij dit soort onweders ( spaanse pluim) met uit diepend laag. erg onvoorspelbaar is wat er gaat gebeuren. Het is dan altijd een alles of niets situatie.
De kaarten lieten een potentiële gevaarlijke situatie doorschijnen, maar daar bleef het dan ook bij. Er was potentie zat!!!! Kijk wel even waar deze voor gezorgd heeft in Frankrijk!!!!!
Vooraf is het dan ook alleen maar mogelijk een prognose te maken om te kijken wat er allemaal kan gaan gebeuren.
Ik zou zeggen, hou deze site goed in de gaten omdat we volgende week misschien een herkansing krijgen. Ik wil niet direct gaan overdrijven, maar volgende week lijkt de timing een stuk gunstiger!
Groetjes Piet Berger
En bedankt voor de positieve reacties!!!!!
Leg eens uit Piet, ben benieuwd welke omstandigheden volgende week "misschien" tot een herhaling leiden
Kijk dat zijn de berichten die we moeten hebben, het is weliswaar nog misschien, maar ik voel een item "onweerskansen 21/22 juli aankomen" Of denk je aan een andere datum?
Vanmorgen ook al tegen Jan gezegd, waardeer jullie inzet met deze site erg. Volgde de site al enige tijd passief (als contra-check op de grote jongens) maar ben nu ruim een week aan het mee kletsen hier. En raak besmet door het enthousiasme hier. O-O staat vanaf 8-7 in mijn frequent te bezoeken sites. Ga vooral verder op deze manier!
Op naar de moeder aller onweders.... | Gewijzigd: 18 juli 2009, 00:10 uur, door PolderPS
Wat een enorme klappen vanmorgen rond 6 uur en een enge oranje lucht. Deed me denken aan een septemberochtend in ik meen, 2005 of 2006? Ook toen een nog veel engere diep oranje lucht en toen schrok ik wakker van een enorme inslag vlakbij. Dat kon niet anders. Ik dook direct diep weg onder de dekens toen.
En rond 07.50 uur vanochtend ook nog een 2e onweer, weliswaar op afstand.
Ik ben benieuwd, volgende week zondag. Op naar de 17e onweersdag. Juli doet het goed dit jaar hier | Gewijzigd: 18 juli 2009, 00:53 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Wat een enorme klappen vanmorgen rond 6 uur en een enge oranje lucht. Deed me denken aan een septemberochtend in ik meen, 2005 of 2006? Ook toen een nog veel engere diep oranje lucht en toen schrok ik wakker van een enorme inslag vlakbij. Dat kon niet anders. Ik dook direct diep weg onder de dekens toen.
En rond 07.50 uur vanochtend ook nog een 2e onweer, weliswaar op afstand.
Ik ben benieuwd, volgende week zondag. Op naar de 17e onweersdag. Juli doet het goed dit jaar hier
Ik zeg bijna hetzelfde, alleen kreeg Arnhem alles en Nijmegen maar een klap of 3 grumbll.., en inderdaad dat buitje van een uur of 8.00 uur leek wat te worden hier maar dreef ook vrolijk voorbij. Volgende week beter als ik:
QUOTE(Piet Berger @ Jul 17 2009, 21:17) Ik zou zeggen, hou deze site goed in de gaten omdat we volgende week misschien een herkansing krijgen. Ik wil niet direct gaan overdrijven, maar volgende week lijkt de timing een stuk gunstiger! QUOTE END// Mag geloven? | Gewijzigd: 18 juli 2009, 01:29 uur, door Horus