mischien geeft dit je duidelijkheid
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3...;soort=loop1uur
met 25 en 26 mei zeiden ze ook enkele onweersbuien, het was ook niet echt enthousiast gezegt maar toch lekker veel gehad
Niet helemaal, downburst is meer de wind die veroorzaakt wordt door de neerslag. Die neerslag trekt lucht mee, water verdampt in de lucht waardoor de lucht afkoelt en dus nog weer sneller gaat vallen.
Code oranje voor Wind:
Geldig van donderdag 16 juli 2009 23u tot vrijdag 17 juli 2009 10u : Vannacht en morgenvroeg trekt een actieve onweerszone van west naar oost over ons land. Lokaal is hagel mogelijk en kan er wateroverlast ontstaan en is schade mogelijk door wind of bliksem.
Code oranje voor Regen :
In het tweede deel van de nacht trekt een actieve onweerszone van west naar oost over ons land. Deze zone bereikt rond middernacht het westen van het land, verplaatst zich daarna over het centrum en bevindt zich tegen de ochtend over het oosten. Vooral in het westen van het land is er kans op overvloedige regen.
Bron KMI Belgie
Ja ja laat maar komen en ik woon nu toch net in het Westen zeker....
T'is altijd afwachten hier in Veenendaal , Meestal trekken de buien oost- of westwaards door de ligging van de Grebbeberg, Amerongse berg en de Heuvelrug maaaar.....als het de heuvels overkomt gaat het vaak goed los.
Voor spectaculair onweer zou het het mooiste zijn als het van de noord/oostkant komt, blijft de bui hangen.
Klinkt wel heftig Rob. Fingers crossed voor ons midden nederland
Code oranje voor Wind:
Geldig van donderdag 16 juli 2009 23u tot vrijdag 17 juli 2009 10u : Vannacht en morgenvroeg trekt een actieve onweerszone van west naar oost over ons land. Lokaal is hagel mogelijk en kan er wateroverlast ontstaan en is schade mogelijk door wind of bliksem.
Code oranje voor Regen :
In het tweede deel van de nacht trekt een actieve onweerszone van west naar oost over ons land. Deze zone bereikt rond middernacht het westen van het land, verplaatst zich daarna over het centrum en bevindt zich tegen de ochtend over het oosten. Vooral in het westen van het land is er kans op overvloedige regen.
Bron KMI Belgie
Ja ja laat maar komen en ik woon nu toch net in het Westen zeker....
Same here in NL
T'is altijd afwachten hier in Veenendaal , Meestal trekken de buien oost- of westwaards door de ligging van de Grebbeberg, Amerongse berg en de Heuvelrug maaaar.....als het de heuvels overkomt gaat het vaak goed los.
Voor spectaculair onweer zou het het mooiste zijn als het van de noord/oostkant komt, blijft de bui hangen.
En voor heel Nederland | Gewijzigd: 16 juli 2009, 20:44 uur, door Robin B
Dan krijgen we noodweer van ongekende kracht 25/26 valt in het niets
Op 4 juli hadden we ook vliegende mieren hier in Schiedam, en het werd toen erg dreigend. Uiteindelijk helemaal niks gehad toen.
Boven Frankrijk gaat het echt snel nu zeg...
Ik zit ook met spanning te wachten..
Het is net wat je zegt; het is of rustig,of het is een "uit bed komend" gerommel hier in Rhenen!
Lol das erg vroeg Ben een uitslaper dus ik hoop dat als het onweer komt dat ik wakker wordt
Ik volg hier alles op de voet, tenminste zolang het kan want als het onweer hier boven komt moet ik alles uit de stopcontacten trekken.
Ik wens iedereen succes, zowel de liefhebbers als de bangerikken !