Als er veel water op de weg ligt kan er tussen de banden van de auto en de weg een laag water komen waardoor je geen grip meer hebt op de weg. Kortom je auto is dan onbestuurbaar.
Ik ga zaterdag op vakantie en het zou erg zijn als het uitgesteld moet worden, of valt zaterdag mee?
Sluitertijd wat hoger zetten volgens mij. Ben zelf niet zo van de foto's maar dat is wat ik hoor van anderen.
Aquaplaning gebeurd ter plekke, het treed vooral op bij vrachtwagen sporen in weg omdat daar veel water komt te liggen als het hard regent, als je gewoon voorzichtig rijdt en goed oplet is er niks aan de hand!
Sluiter langer open zetten. Of als je toestel het ondersteund de bulb functie gebruiken, op die manier kan de sluiter zo lang open als je zelf wilt. Zet niet de gevoeligheid omhoog, want dan word de foto alsnog overbelicht als de sluiter te lang open staat.
Kijken wij toch nog ff op de weerkaart en hopen op een meerkaart...
Helaas bieden de nieuwe kaarten minder heftig weer, het zwaarte punt lijkt nu met name in de nachtelijke (00-08) buienrun te liggen, waar het grootste deel van het land wel flink aan de beurt komt. de middag editie lijkt nu aanzienlijk milder te worden, laten we hopen dat de middag editie toch nog wat extra activeert..
De Fransen en de Belgen krijgen in ieder geval straks leuke uurtjes.... | Gewijzigd: 16 juli 2009, 16:35 uur, door PolderPS
Ik zeg alleen, ik wacht wel af, maar hopen doe ik zeker.
Ik blijf bij mijn verwachting die op de frontpage te zien is. Estofex ook nieuwe update.
Wat mij overigens wel is opgevallen is dat het sinds een uur ineens vreselijk benauwd is geworden. (of ik heb opvliegers
Scheelt nogal in behoeften, kun je ook wat koffie regelen bij het gedonder? Ik ga er gewoon nog steeds van uit dat het lekker gaat worden vanavond. Gewoon lekker allemaal Jan zijn bericht lezen, hij zit echt wel goed
Er komt gewoon onweer hoor
Ja maak dat de rest maar eens wijs die de koppen al laten hangen
Onweersbuien die plaatselijk heftig kunnen zijn luiden in de nacht van donderdag op vrijdag de overgang in naar een wisselvalliger en koeler weertype. De buien, die in ons land ook vrijdagochtend nog actief zijn, kunnen lokaal leiden tot overlast of schade door zware windstoten, veel regen in korte tijd of hagel.