Denk dat je dochter je dankbaar zal zijn (eerst misschien niet..). zou kampleiding (en andere ouders) adviseren rest van het uitje te cancellen.
Hondeweer geen ponyweer !
En is het nu waarschijnlijker in de ochtend, of nog steeds ook in de avond/nacht (wat ik dan weer in 't laatste stuk lees...)
Ik snap dat het altijd in zekere mate nattevingerwerk blijft hoor, maar door de overdaad aan voorspellingen is het moeilijk nog een rode draad van waarschijnlijkheid te ontwaren. Wie helpt? | Gewijzigd: 16 juli 2009, 12:19 uur, door Richardus
Ja, da's waar, dus als ze nu zeggen zware regen en onweersbuien, zullen er wel wolkbreuken en tornado's komen
Meest waarschijnlijke scenario is dat er vanaf de vroege ochtend een toenemende kans is op onweersbuien vanuit het zuidwesten.
De berichten van MeteoConsult zijn wat voorzichtiger dan die van het KNMI. MeteoConsult houdt het slechts op buiig weer met lokaal onweer en veel regen en het KNMI praat over (forse)onweersbuien met 90KM/h windstoten, hagel en veel regen. Over de details is dus niks te zeggen. Gewoon nowcasten.
En is het nu waarschijnlijker in de ochtend, of nog steeds ook in de avond/nacht (wat ik dan weer in 't laatste stuk lees...)
Ik snap dat het altijd in zekere mate nattevingerwerk blijft hoor, maar door de overdaad aan voorspellingen is het moeilijk nog een rode draad van waarschijnlijkheid te ontwaren. Wie helpt?
Beetje ingewikkeld is het wel, in mijn visie gaat de nacht/ochtend editie van zw naar w/midden om het 'zware gedeelte' vervolgens via Noord-Holland richting noordzee af te laten buigen. de middag editie trekt van zw naar noordoost en zal ook in het noorden nog lekker actief zijn.
ietwat afhankelijk van waar je woont, is he teen redelijk dagvullend programma. Chips, koekjes en bier inslaan dus Misschien wil Jan het echt duiden (snap het soms ook niet meer, blijf in ieder geval nowcasten) | Gewijzigd: 16 juli 2009, 12:29 uur, door PolderPS
Inderdaad maar per uur in de gaten houden, vanavond en morgenochtend. Hier zal het er vannacht nog niet zijn in geval van de tweede versie, dus kan rustig slapen
Ja maar omstreeks 6 uur in den ochtend zou het ook in Groningen (lichtjes) kunnen beginnen. Maar dat is dan natuurlijk nog kinderspel. Slaap lekker. Het fenijn zit hem in jouw geval in de staart. By the way in mijn optiek gaan beide versies gebeuren (na elkaar als het ware). | Gewijzigd: 16 juli 2009, 12:37 uur, door PolderPS
Is RTL4 text 193 wel in orde ? "De middag verloopt in veel provincies droog" ... hoe komen ze erop...
LOL: ze zijn denk ik het het woordje niet vergeten
En anders knap staaltje downplaying..
Even deze site buiten beschouwing gelaten zijn de berichten rond uit schadelijk te noemen. Regen en lokaal wat onweer? KNMI komt dan ook nog met wat wind stoten? Ik moet er niet aan denken wat voor chaos er ontstaat als er en grote groep vakantiegangers op pad gaat terwijl er zulk nood weer op komt. Ook even niet vergeten dat veel mensen geen radio bij hebben als ze buiten zijn.
Even deze site buiten beschouwing gelaten zijn de berichten rond uit schadelijk te noemen. Regen en lokaal wat onweer? KNMI komt dan ook nog met wat wind stoten? Ik moet er niet aan denken wat voor chaos er ontstaat als er en grote groep vakantiegangers op pad gaat terwijl er zulk nood weer op komt. Ook even niet vergeten dat veel mensen geen radio bij hebben als ze buiten zijn.
Ik deel je zorg, met name organisatoren van buitenactiviteiten zouden geïnformeerd moeten zijn, helaas is dat vaak niet het geval. Nou denk ik dat mense n morgen niet echt verrast worden daar het slechte weer duidelijk aanwezig zal zijn.
Feit blijft dat de grote sites / instituten nog redelijk mild zijn met waarschuwen. Lekker weertje morgen voor een spontane fietsvakantie.... (neem aan dat vanavond de weermensen op tv er wel wat meer aandacht aan gaan geven). (Piet P gisteren al)
Ik las ergens anders, dat de atmosferische constellatie (qua luchtdrukfluctuatie) morgen extreem hoog is, in korte tijd 5 HPA omhoog en kort daarna 10 HPA naar beneden. Iets wat voor spectaculaire dingen (bijv. op water) zou kunnen zorgen. Klopt dat verhaal ?