Het Belgische KMI voorziet in elk geval: "In de nacht van donderdag op vrijdag trekken stevige regen- en onweersbuien vanuit het zuidwesten over het land."
Dat wordt wekker zetten!
En wat een leerrijk forum is dat hier toch (over CAPE etc.)! Ik voel mij echt verslimmeren met de dag.
Groetjes en duimen maar voor donderdag/vrijdag.
Jeroen
Voor Midden-Nederland lijkt de Cape surface (op dit moment) het hoogst uit te komen (1500-2000). Elders lijkt dit uit te komen op 100-1500 j/kg energie. Kortom: genoeg energie om een flinke donderbui op te wekken.
Laat maar komen!
Opgesteld: 14 Juli 2008 om 18:00u
De weermodellen laten een potentieel zeer spannende situatie zien voor as donderdag/vrijdag. de onstabiliteit loopt weer flink op en samen met de verwachte dynamische omstandigheden kunnen er mogelijk zware tot zeer zware buien gecreërd worden.
De weermodellen berekenen behoorlijk wat windschering zowel hoog als lager in de atmosfeer. De mogelijkheid op Supercell's, MCS's ed. behoren zeker tot de mogelijkheid, grote hagel, zware windstoten en zelfs een enkele tornado is mogelijk.
Het is echter op dit moment nog onduidelijk om dat timing ed. een grote rol spelen. Later in de week meer met een gedetalieerde verwachting!
Storm Chaser Piet Berger
Vrijdag kan het al beginnen vanuit zuid westen/ westen kunnen er onweersbuien komen die heftig kunnen zijn, en ik hoop dat NH er wel wat van krijgt
Ik ben sinds vandaag nieuw op de site,maar lees al een tijdje mee.Zelf vind ik onweer en alles wat ermee te maken heeft
erg interessant.Aan het einde van de week wordt het dus leuk dan ga ik met vakantie naar het NO van het land.
Misschien rij ik wel met de buien mee.
Wat voor verrassing Jan, maak me gek...
bijna zelfde hier in Oldenzaal lol ook niet echt zwaar onweer gehad,hoop dat het vrijdag echt raak wordt,wat denk jij ervan
heb eigenlijk 4 onweersdagen gehad maar die laatste 2 waren eerder wat rommels maar ik hoop het echt serieus, en gevoel denk ik dat het ook gaat komen. Maar hopen he
Ja laat het maar komen,eerst op mijn balkonnetje zitten met een biertje,kijken naar het opkomende onweer,en als het dan te heftig wordt een metertje naar achteren achter het glas verder kijken.Jajaja laat het maar lekker zwaar worden
Net als 25/26 mei Ik heb het gevoel dat het wel komt