Het was dus een mooie avond. Ineens ontstonden mooie onweersbuien.
Ik was er niet zo mee bezig eerst want ik was met iemand bezig om een website te maken.
Toen begon het wat de donderen en ik kijken. Ja hoor een buitje, maar bleek net langs te trekken.
Maar niets was minder waar, hij bleef groeien richting het zuiden dus kregen we alsnog de volle laag (iets wat zeer uniek is hier).
Helaas was het alleen maar IC en CC.
Daarna was het even rustig en kwam de volgende al weer aan. Inmiddels al weer donker en worden de flitsen mooier.
Dit keer ook veel IC en CC maar een hele enkele CG.
Al met al een leuke avond gehad.
Hier de film:
Let vooral op het einde!
De middag ervoor heb ik op het werk ook nog een klein buitje gehad met onweer.
Dit was eigenlijk de inluiding van een mooie avond.
In totaal dus 3 onweersbuien op een dag gehad. Dat haalde de schade van afgelopen tijd weer in!
Hier nog wat foto's van de bui 's middags met waarschijnlijk mammatus. (Nokia N95)
| Gewijzigd: 8 juli 2009, 11:12 uur, door Mark-Emmen
Wel mooi ook hoe je tijdens de bui ook andere dingen filmt, even alles eromheen ook meenemen in het geheel, goed hoor!
En idd, de beemer blijft niet onopgemerkt, schier karretje
++
Tevens wil ik je 2 dinge vragen: met welk programma heb je je film bewerkt, want het ziet er egt toppie uit!
En welke camera gebruik je? want ik zie vaak filmpjes en daarop word het geluid van de donder egt bagger, bij jou klinkt het perfect
Svenn,
Ik zal je eerst zeggen dat ik werkzaam en leerzaam ben in de video wereld.
Ik maak vaker video's voor allerlei dingen.
Ik gebruik voor montage Final Cut Pro van Final Cut Studio 2 voor de Apple Mac.
In dat pakket zitten nog meer programma's zoals DVD studio pro. Daarin maak je eigen professionele dvd menu's.
Als camera gebruik ik een Panasonic HMC-151E. Geluid is gewoon opgenomen met de interne mic. niet met een externe.
Aangezien jij in de filmindustrie werkt, weet jij vast en zeker wel een camera die ook bijna pefecte geluidskwaliteit opneemt. Ik heb even gezocht naar jou camera, maar voor dat bedrag koop je een goeie 2e hands auto, dus dat gaat hem niet worden.
Sja auto of camera, voor mij was de keuze wel duidelijk.
In jou geval zou ik voor auto gaan.
Ik heb namelijk niks aan een handycam van 300 euro o.i.d.
Een camera met goede geluidskwaliteit weet ik zo niet, ik ben alleen bekend met de ''dure'' camera's.
Ik zal straks even voor je kijken of ik iets kan vinden over geluid in kleine camera's.
Kan zo niet iets bedenken waarom er een goeie zou moeten zijn.
In principe zijn die van de grote camera's ook heel slecht.
Mijn camera valt nog mee, die doet aardig mee. Het is ook van Dolby Digital.
Als je echt goed geluid op wil nemen raad ik je dit aan:
Koop een camera met externe microfoon ingang. Meestal een Jack 3,5 mm.
Koop er een los microfoontje bij, niet te duur, (hoe duurder hoe beter natuurlijk).
Meeste microfoons zijn met een XLR aansluiting maar ze zijn er ook speciaal voor de handycams met een Jack 3,5 mm plug.
Ander zijn er wel verloop stukjes.
Hopelijk heb je wat aan de info!