de groep , genaamd 1024, is sinds gister tamelijk snel gegroeit.
ik wilde dit vastleggen, maar had de verkeerde telescoop er op dit moment op gericht, namelijk 1 met mindere vergroting.
de telescoop een Vixen R200SS 8'' F4 met de canon eos 40D heb ik op de zon gericht, uitterraad met een zonnenfilter
*kijk altijd het filter goed na voordat je de zon gaat waarnemen !!!!!!!!!*
hier de pica.
De zonnevlek is onderin te zien, niet goed kwam omdat ik er nog niet klaar voor was
Lijkt me geen airbus, meer een toestel met de motoren achterin. een ERJ, CRJ..of wellicht een MD80.
Mooie foto idd
@ amar, ik dacht aan een 737 , maar op de pic te zien zitten de motoren op de staart, dus dan valt de 737 die ik in gedachten had af
hier nog een pic met QHY5 camera en vixen R200SS telescoop van de 2000 frames 1800 gebruikt
de soort ''wormpjes'' die je op de zon ziet, zijn oppervlakte details, en nu ken je duidelijk de zonnenvlekken zien.
En nog ff terug op vliegtuig onderwerp, aangezien de elevator bovenop de stabilizer zit en de vleugels lang en slank denk ik dat het hoogst waarschijnlijk een MD80 is.
Hou zelf erg van poollicht dus tegen die tijd ga ik dat ook weer bijhouden qua solarflares...
Zit wel weer te wachten op een flinke x-flare!
Ja maar dan gaan we allemaal DEAUD!!!
Mooie pics Erwin, vooral die met dat vliegtuig ... what are the odds??
*vouwt allumihoedje*
Nee maar die solarflares veroorzaken poollicht, teminste als het de aarde haalt (elektromagnetsiche deeltjes) en ook nog eens tegen de dampkring aankomt..
Het zit wel iets ingewikkelder maar dit is ff een makkelijke uitleg
Edit: kijk hier maar eens na: http://nl.wikipedia.org/wiki/Poollicht | Gewijzigd: 8 juli 2009, 11:40 uur, door Kimmey