Hallo allemaal, Ik ben Ron en woon in Castricum. Ik kijk al een tijdje rond op OO,en vindt het een leuke site. Net zoals jullie ben ik ook best geintresseerd in het weer met name onweer vindt ik geweldig. Fotografie is sinds een jaartje een hobby van mij geworden. Zie uit naar m,n volgende aanschaf, een hd camcorder van sony. Het fotograferen van bliksem is vindt ik nog niet zo eenvoudig,en hoop op OO van jullie veel wijzer te worden. Hier houd ik het maar even bij.
Welkom op o-o
het fotograferen van onweer is zeker niet makelijk want waar gaat het bliksemen? links, rechts, recht voor je
ik heb in de ochtend van 26 mei 259 foto's geschoten van af mijn balkon met een breed uitzicht en op 23 foto's stonden bliksem waar van er 7 echt goed waren, dus minder dan 3 procent was goed!
Gistermiddag heb ik er 239 geschoten en er is op geen enkele foto ook maar iets van bliksem te zien je leest het, het is een grote gok, maar als je er toch een paar bliksemschichten te pakken hebt die er goed uit zien dan ben je daar bliksems trots op
ik heb maar èèn advies, lees eerst op het forum eens over instellingen van andere onweer fotografen ( weerfilms en weerfoto's >discussie over weerfotografie ) en je bent al iets wijzer, die tips gebruik ik ook, er zijn op dit forum onweerfotografen die dit al langer doen en hun kennis graag delen, maar het belangrijkste is blijf proberen,
niet geschoten is altijd mis.