Ben benieuwd wat de dag vandaag brengt, ik sta een weekje op een camping net buiten Deventer i.v.m verbouwing aan het huis.. We zien wel!
Hmm dat is in ieder geval al beter dan niets. De regen is ook wel noodzakelijk. Vandaag fotografisch gezien ook mooiere buien. ( door verschillende factoren )
Een hoogtelaag/ULL nabij de UK trekt de komende 24h richting Noordzee en zorgt tot en met woensdag voor koude bovenluchten en overdag een onstabiele opbouw. Mede door de cyclonaliteit kunnen we zowel vandaag maandag als morgen dinsdag omschrijven als wisselvallig met buien en grote onweerkansen. Hevig onweer (volgens de definitie die we hier hanteren) wordt geen hevig onweer verwacht. De SLGT RISK is er omdat de synoptische setting wel enige kansen inhoudt (nabij jetstreak en toch geen nihile shear).
Tijdens de nachten verdwijnen de onweerkansen landinwaarts maar in een brede kuststrook blijft de kans op onweer vrij groot gezien het zeewater intussen al vlot 18 à 19° heeft bereikt.
De wind neemt verder een rol van betekenis in met op 850hpa snelheden rond 18m/s morgen. Dit kan pieken opleveren rond 60 Ã 70 km/h in de kuststreek, zeker gezien de convectie.
Samenvatting:
Elke dag van de periode onweerkansen met vooral vannacht en dinsdag significante windpieken aan zee.
Donderkopsite
Als ik naar het plaatje kijk (de rechtse en let niet op de datum) dan krijgt het westen en het noorden wel te maken met onweer vanavond/vannacht. Zelf heb ik ook liever onweer in de nacht dan overdag
i.d.d. door het warme water zou er wat kunnen komen op de kust provincies, met de wind zit het ook wel goed, nu maar wachten.
p.s. belgie en de kust van engeland hebben de eerste onweersactiviteit al te pakken | Gewijzigd: 6 juli 2009, 12:05 uur, door richard
maar ik juich nog niet te vroeg....
kan van allles ''misgaan''
en inderdaad...de eerste buien zijn nu aan het ontwikkelen boven belgie, richting zeeland en limburg
weather without storms is no weather at all.