Sorry...........
ook is er nu een windsprong te zien op de kaarten in zeeland van zuid naar noord en meteen aantrekkend naar kracht 4.
maar al met al lijkt me dit niet echt spectaculair maar daar is de atmosfeer ook niet naar . zal zeker niet zo heftig zijn als 3 juli . al zou een bui hier in delft al een verbetering zijn ten opzichte van 3 juli want het is hier al 16 dagen kurkdroog....
mvg | Gewijzigd: 5 juli 2009, 14:44 uur, door jeetje23
ook is er nu een windsprong te zien op de kaarten in zeeland van zuid naar noord en meteen aantrekkend naar kracht 4.
maar al met al lijkt me dit niet echt spectaculair maar daar is de atmosfeer ook niet naar . zal zeker niet zo heftig zijn als 3 juli . al zou een bui hier in delft al een verbetering zijn ten opzichte van 3 juli want het is hier al 16 dagen kurkdroog....
mvg
Klopt, zeker in het (zuid) westen zullen ze waarschijnlijk niet zo heftig zijn. Hoe verder naar het (noord) oosten, hoe heftiger, denk ik. Thermisch gezien ook wel logisch. Ach, in het westen komt het nog wel.... | Gewijzigd: 5 juli 2009, 14:49 uur, door stratocumulus
mvg jeetje
In een steeds verder cyclonaal wordende hoogtetsroming wordt de luchtmassa vanaf morgen onstabiel waarbij diverse trogjes over onze regio trekken. Periodiek zorgt dit voor een tijdelijk verhoogde onweerkans. Zondag trekt zo’n storing van west naar oost over met vooral in het centrale en oostelijke deel van het verwachtingsgebied vooral in de namiddag kans op enkele onweersbuien. De verwachtte toppen gaan niet veel hoger dan een km of 7-8, dus extreme toestanden verwachten we niet. Wel is de luchtmassa opnieuw vrij vochtig binnen de thetaw-tong die morgen over ons trekt waardoor lokaal opnieuw teveel water kan vallen. Verder is er weinig significante shear zodat organisatie weinig zal voorstellen.
Ook begin volgende week kan er overdag vooral wel een onweer opduiken bij doortocht van zo’n troglijn maar hier opnieuw geldt dat we er niet gek veel van verwachten.
Samenvatting:
Van zondag tot en met dinsdag dagelijks kans op een lokale onweersbui zonder veel organisatie.
©Donderkopsite
de bui boven zeeland lijkt een hoogte te hebben van tussne de 6-7 km dus het is afwachten wat er gebeurd.
mvg jeetje