Dus jullie krijgen ook nog welhoor!!
Ik woon in het (zuid)oosten en heb hier ook pas 3x onweer gehad. Veel plaatsen boven mij, vanaf Nijmegen, krijgen vaak de volle laag. Dit omdat de Waal en de Maas alles tegenhoudt.
Ligt er dus maar net aan waar op dat moment het onweer ontstaat ed.
Zo kan je bij jou geen drup hebben en 5 km verderop het noodweer is. Zo is mijn ervaring van de afgelopen 2 weken toen het in Nijmegen noodweer was en ik hier helemaal niks had. | Gewijzigd: 4 juli 2009, 18:54 uur, door channiej
Dus jullie krijgen ook nog welhoor!!
Ik woon in het (zuid)oosten en heb hier ook pas 3x onweer gehad. Veel plaatsen boven mij, vanaf Nijmegen, krijgen vaak de volle laag. Dit omdat de Waal en de Maas alles tegenhoudt.
Ligt er dus maar net aan waar op dat moment het onweer ontstaat ed.
Zo kan je bij jou geen drup hebben en 5 km verderop het noodweer is. Zo is mijn ervaring van de afgelopen 2 weken toen het in Nijmegen noodweer was en ik hier helemaal niks had.
Maar bij jou is het tenminste in de buurt, je hoeft er nooit uren voor te rijden . en diegenen die in het westen of noorden wonen daarentegen weer wel.......
maar goed, als er dan iets komt is het ook wel weer goed...
SC
Hirlam liet in de vorige run voor morgen enkele stevige convectieve cellen te zien met lokaal zo'n 25 mm neerslag. Nu blijven die net zuid van ons land. Andere modellen geven ook neerslagsignaal, maar met een andere positionering en timing (waarbij opvalt dat EC06 een stuk minder actief is dan EC00). Blijft sowieso een belangrijk aandachtspunt!! Voorlopig houden we het erop dat morgenmiddag en -avond de passage van het lijntje gepaard gaat met een regen- of onweersbui. Boydens nemen toe tot 97. Kanskaartjes komen niet overdreven hoog uit. Zo rond de 30% op één ontlading of meer (in 6 uur) en 15% op 50 ontladingen in 5 minuten tussen 15 en 21 UTC.
hoop dat we hier ook wat krijgen, zit in het zuidoosten, brabant...
nog een kaartje van het KNMI die de convergentielijn ook goed laat zien, ziet er een beetje hetzelfde uit als vrijdag...
Er is vrijdag in Uden toch ook even veel gevallen als in Volkel......Niets. Of hebben jullie wel wat gehad?
Ja zou ik ook denken, maar dat dacht ik vrijdag ook........ | Gewijzigd: 4 juli 2009, 22:23 uur, door astritos
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Dus als je nou gegarandeerd vette klappen wilt horen (verleden jaar scoorde de winnaar iets van 139 dB) moet je er gewoon bij zijn.
Met een beetje mazzel valt de regen op de terugweg, dus dan spoelt mijn Roadking ook weer schoon.
Donkere lucht lijkt een beetje boven zee te blijven hangen, hier aan land schijnt de zon. Raar zicht, achter ziet het er dreigend uit boven de duinen, en voor ziet het er erg goed uit qau zon , alleen beetje bewolking.
Het is windstil met 17 graden in de schaduw.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
denk je dat? ik dacht het niet.
nou ik woon er wat dacht je daar van trouwens lekker boeiend dat harley davidson whatever
Ontopic
Zie in het noorden en oosten al onweer plaatjes.. voorkant van website ... het zal in de middag en in de avond gaan onweren, als ik zo op de buienradar kijk dan zie ik wel wat onze kant op komen met name het zuid westen maar dat zijn niet enorme hoeveelheden grote plukken met onweer... kan nog uitgroeien to iets of niets. | Gewijzigd: 5 juli 2009, 08:25 uur, door blackidentity