Opgesteld: 4 Juli om 10:00u geldig op 5 Juli
Zondag vanuit het zuid-westen kans op buien die gepaard kunnen gaan met onweer. We krijgen dan in de middag te maken met de passage van een troglijn/ conv. line die voor een occlusiefront licht dat vanuit het westen nadert. Op deze lijn kunnen wederom onweersbuien ontstaan.
In de loop van de dag loopt de onstabiliteit weer op. Zo zien we in het ZO een lift index van -3 en de KO index (welke naar mijn altijd redelijk goed zit) waarden van -6. De CAPE is niet gigantisch, maar bereikt in het ZO toch waarden die oplopen tot rond 500-1000 J/kg wat overigens voldoende is voor onweer.
We zien tevens dat dat er zondag iets meer dynamiek is. De SRH 0-3km van 100 m2/s2 en deep layer shear van 15 m/s is dan wel marginaal maar kan net (nadruk op net) genoeg zijn voor organisatie. We houden dus rekening houden met enkele georganiseerde multicellen.
De grootste kans op onweer is voornamelijk in het midden, zuid-oosten en oosten. Hier moet men rekening houden met onweersbuien die mogelijk gepaard gaan met windstoten en hagel.
Onweer verwachting
Opgesteld: 5 Juli om 21:00u geldig op 6 juli
In de loop van de dag loopt de onstabiliteit weer op. Zo zien we in het ZO een lift index van -3 en de KO index (welke naar mijn altijd redelijk goed zit) waarden van -3. De CAPE is niet gigantisch, maar bereikt plaatselijk toch waarden die oplopen tot rond 500 J/kg.
Meest interresant is nog dat dynamiek weer eens in het spel komt. De deep layer shear van 20m/s is dan wel marginaal maar zou genoeg kunnen zijn voor enige organisatie en enkele dynamische cellen. Een mogelijkheid dus op een enkele lowtopped supercell en wat meer georganiseerd onweer is dus niet direct uitgesloten!
De grootste kans op onweer is voornamelijk in het midden, zuid-oosten en oosten en noord-oosten. Hier moet men rekening houden met onweersbuien die mogelijk gepaard gaan met windstoten en hagel.
Storm Chaser Piet Berger
ja ik had dat ook bij mij in leeuwarden bij mij in 't zuiden hevig onweer 1 km uit lwd en toen splitste het heeeél genaaid maarja en toen net ten oosten en ten westen hevig onweer ook 1á2 km en ong 5 km ten noorden van leeuwarden trok het weer samen tot hevig onweer en dus ten zuiden ,oosten en westen en ten noorden hevig onweer met hagel maaar ondanks dat niet over ons trok heb ik wel een tijdje rommels gehoord en dus de 2de onweersdag hier
dus laten we maar hopen dat de volgende keer gewoon goed raak is en iedereen onweer enz krijgt
Maar ik kan zowel op de kaarten alsook in het forum hier niets over terugvinden.
Zie enkel op de sateliet de bewolking hierboven wel toenemen en neem zelf ook groeiende bloemkoolwolken waar....
Iemand zinnige informatie hierover??
Of ben ik gewoon kippig en heb ik het weerbericht van morgen aangezien voor het weerbericht voor vandaag?? HAHA!!!
Volgens mij is dat het............. | Gewijzigd: 4 juli 2009, 13:36 uur, door astritos
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
De berichten lijken elkaar tegen te spreken..........
jah ik ken het, zou toch zweren dat ze voor gisteren oorspronkelijk ook het noodweer in het zuidwesten hebben afgegeven,.... Gisterochtend om half6 toch ff een paar klappen gehad in Goes en ook in terneuzen, tunnel afgesloten .
Ben benieuwd of we in zeeland wat krijgen ja...Ik hoop met je mee hahaha
De grootste kans op onweer is voornamelijk in het midden, zuid-oosten en oosten. Hier moet men rekening houden met onweersbuien die mogelijk gepaard gaan met windstoten en hagel.