Hier in Hengelo ov. Ging het rond kwart voor 4 heel erg hard tekeer terwijl er op de radar pas een half uur later een bui zou komen, maar het ontstond dus pal boven mijn hoofd! De straat stond heel snel blank en het hele weiland teren over ons ook al zag je dat niet heel goed door het hoge gras. En hagel stenen van dik 1cm! Het water kwam via de tuin deur zo naar binnen! Ik heb helaas geen beeld materiaal kunnen maken want ik wou geen moment missen!
Groet.
hier in wageningen precies hetzelfde...
ik heb de buien wel zo ongeveer boven mn hoofd zien ontstaan.
rond half 12 waren er alleen een paar losse wolkjes te zien, een uur later enorme bloemkolen, en nog een uur later mooie diepe rommels in de verte, maar geen flits te zien. toen ik naar huis reed rond kwart over 2 nog wat spetters gehad, maar dat was het wel zon beetje. savonds nog wel een paar mooie fotos gemaakt van de rand van die enorme bui die inmiddels in duitsland zat, dat was rond half tien. nu hier in huis nog steeds 26,8 graden, de warmte wil er niet uit bah
ik heb de buien wel zo ongeveer boven mn hoofd zien ontstaan.
rond half 12 waren er alleen een paar losse wolkjes te zien, een uur later enorme bloemkolen, en nog een uur later mooie diepe rommels in de verte, maar geen flits te zien. toen ik naar huis reed rond kwart over 2 nog wat spetters gehad, maar dat was het wel zon beetje. savonds nog wel een paar mooie fotos gemaakt van de rand van die enorme bui die inmiddels in duitsland zat, dat was rond half tien. nu hier in huis nog steeds 26,8 graden, de warmte wil er niet uit bah
Ik ben net thuis van het werk en heb hier ook alles tegen elkaar open gezet, tis hier ook vies warm in huis...En buiten is het niks afgekoeld... | Gewijzigd: 4 juli 2009, 00:00 uur, door luitzen
Vanmorgen bewolkt begonnen en redelijk matige wind verder was het rond 09u al zo'n 22 gr
Rond 12u15 scheen de zon al volop en was het al goed aan het opwarmen.
Zo rond 17u was het 24gr met nog steeds een matige wind.
Eerlijk gezegd wel wat ongoocheld dat er niks is geweest...zoveel waarschuwingen bij onze weerdienst...
Bewijs dat alles rond het weer zo onvoorspelbaar is.
Is het bij jullie in nederland ook zo moeilijk om het weer aan de Kust lijn te voorspellen ?
In de provincie Antwerpen is er ook geen druppel gevallen. Volgens mij heeft Nederland gekregen wat eerder aan ons was beloofd. Het moet hier toch wel eens gaan regenen. Alles is kurkdroog, de tuinen beginnen er van te weten, grasperken beginnen er geelig uit te zien.
Hier in De Bilt hebben we voor de 2e keer in 1 week geen geluk gehad
Vorige week Zaterdag ten westen en vooral ten oosten van De Bilt zware buien, maar alleen maar wat gerommel gehoord, en geen druppel gevallen. Vandaag om 13:15 stond de meter al op 31graden, met een betrokken lucht.
Op m'n mobiel buienradar in de gaten gehouden, maar bijna niks te zien. Wel harde wind (rond 14.30 vlogen de parasols uit de tafels), maar geen druppel gevallen. Ik na een kwartier weer op buienradar gekeken en zie al die pret ten noorden en oosten van me zich ontwikkelen!!
Ik moet het dus doen met de mooie foto's en filmpjes, en hopen dat de komende dagen iets in petto hebben voor De Bilt
Groetjes Ro
Den Bosch is ook weer, zoals zo vaak, gespaard gebleven.
Temperatuur was gisterenavond enigszins gedaald buiten maar vandaag staat er weer een stralende zon en is het nu al weer aangenaam warm buiten.
Binnen nog steeds 26 graden.
Er staat een licht briesje zo nu en dan dus we gaan hier gewoon verder zoals de afgelopen dagen.
Ondertussen hebben we nu toch al een ruime periode zonder echte noemenswaardige neerslag