Ik woon in Schiedam, iemand een idee waar ik me kan opstellen voor de buien uit???
Ik denk in het midden van het land ofzo?! Iemand tips?
Ik woon in Schiedam, iemand een idee waar ik me kan opstellen voor de buien uit???
Duitsland
Denk dat het met een sisser gaat aflopen allemaal...vrees ik voor de liefhebbers...:( - kloppen de GFS kaarten van wetterzentrale dus toch.... | Gewijzigd: 3 juli 2009, 12:12 uur, door wetboy
Oosten des lands.
Mja, ik zat zelf aan het midden van het land te denken. Maar voorlopig lijkt alles zich inderdaad in het oosten/zuid-oosten van het land af te spelen.
Bovendien heb ik rond 3 uur een afspraak, dus misschien ben daarna wel te laat ervoor.
@svenn: Ik ben nu even niet in de gelegenheid om te bellen, ik geef mijn msn wel even door.
gaat lekker tekeer boven ruhrgebied (D)
eventjes vertaald van meteoalarm.eu voor dat gebied waar het nu los gaat: maximale wind snelheid> 90 km / h
neerslag> 25 mm , straal> 1,0 cm , Versterking van de de storm: zware regen (30-40 liter per vierkante meter in een korte tijd), hagel 2-3 cm en hevige storm windstoten tot 95 km / h (windkracht 10) is te verwachten. | Gewijzigd: 3 juli 2009, 12:33 uur, door wetboy
... E-CNTRL UK, E/NE-France, extreme W-Germany, Luxembourg, Belgium and parts of the Netherlands ...
Words like 'forcing', 'front' and 'dynamic' can finally be involved again in the forecast. A constantly weakening cold front from W-France draws near during the afternoon hours and probably dissolves somewhere over the highlighted area. Shear at all levels remains weak although a marginal increase in speed shear is possible at mid-levels. The main advantage with such a feature is that moisture pooling along the convergence zone will assist in a concentrated swath of 800-1500J/kg MLCAPE as mid-level lapse rates steepen somewhat. Excessive rain due to slow storm movement will be the main hazard, but an isolated large hail report can't be ruled out, given better instability release and a slim increase in wind speeds throughout the troposphere. However the main effect of this set-up will be the longevity of thunderstorms mainly over Belgium, the Netherlands, Luxembourg and W-Germany, which will continue well into the night, probably until next morning. Isolated tornadoes are possible during the peak time heating with GFS showing LL CAPE of roughly 200J/kg.
Ja idd,
en ja snipereye onze onweersbuien komen denk ik uit FR