dat is ook wel heftig denk ik.
http://www.sat24.nl/fr
wil dat het toch wel ff gaat afkoelen hier pffffff
ten 1ste is die kolk niet zo' heftig want bij een lage drukgebied komt dat regelmatig voor
en dat onweerskomplexje bij w duitsland zakt ook weer kompleet in:(
dat is ook wel heftig denk ik.
http://www.sat24.nl/fr
wil dat het toch wel ff gaat afkoelen hier pffffff
Net het Franse nieuws zitten volgen.......Die "kolk" is inderdaad best heftig.....Ondergelopen straten, grote hagel (auto's met vernielde voorruiten) en (zeggen ze...) zelfs een mini-tornado! Wauw, jammer dat het net te ver is om ff te chasen... Maar goed, we wachten morgen af
By the way, die activiteit wordt veroorzaakt door de convergentielijn. Erachter zit het koufront. Beiden zijn potentieele onweersbrengers. Natuurlijk hangt eea af van de plaatselijke verschillen in atmosfeeropbouw, maar de meesten van ons zullen wel iets krijgen, al hoeft het allemaal niet zo heftig te zijn als nu in Frankrijk. | Gewijzigd: 2 juli 2009, 20:39 uur, door stratocumulus
op de wc?? das toch gevaarlijk?? water geleid, dus als het inslaat zijn je billen verbrand... | Gewijzigd: 2 juli 2009, 20:45 uur, door lingy28
By the way, die activiteit wordt veroorzaakt door de convergentielijn. Erachter zit het koufront. Beiden zijn potentieele onweersbrengers. Natuurlijk hangt eea af van de plaatselijke verschillen in atmosfeeropbouw, maar de meesten van ons zullen wel iets krijgen, al hoeft het allemaal niet zo heftig te zijn als nu in Frankrijk.
Zo, ik heb gesproken, nu nog hopen.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Zo, ik heb gesproken, nu nog hopen.
helemaal mee eens,
Amen
Klinkt goed. Richting hier in activiteit toenemend
AAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!
Stomme Franse nieuws! Mini tornado's bestaan niet Als er een term van de laatste jaren compleet geboycot moet worden is het deze.
Stomme Franse nieuws! Mini tornado's bestaan niet Als er een term van de laatste jaren compleet geboycot moet worden is het deze.
Ik heb ergens gehoord dat je het een kleinschalige tornado of zwakke tornado kan noemen