Ontopic: Vraag dat nou niet wanneer waar iets gaat gebeuren. Het is gewoon heel moeilijk te voorspellen wanneer er iets gebeurd. Gewoon de berichten goed in de gaten houden.
Nee gelukkig niet
Maar op die manier heb ik beetje idee met welke snelheid richting Harderwijk komt
Jij zit wel in het gebied waar de klappen kunnen vallen
iedereen zegt altijd dat ik in een goed gebied zit, maar vaak gaat de intensiteit er bij ons uit en bij Arnhem neemt die vaak weer toe.
Ik woon precies tussen de Maas en Waal in en zie dat regelmatig als het de Maas over wil komen de onweer eruit gaan.
KNMI ziet in de uitvoer van HIRLAM dat dat model de buien laat inzakken. Mogelijke verklaringen zijn de hoogtewinden die die meer naar het noorden de buien uitelkaar kunnen trekken.
Hieruit blijkt maar weer dat het om verwachtingen (interpretaties van de uitvoer van een of meerdere members van een of meerdere runs van een of meerdere modellen) gaat en dat die niks met beloftes te maken hebben en zeker geen zekerheid bieden. Helemaal niet als het om onweer gaat. Vandaar ook dat vragen als 'gaat het bij mij onweren?' of 'hoe laat gaat het in ... onweren?' eerlijk gezegd... nergens op slaan.
Met de onderstaande zin heb je helemaal gelijk. Of er moet een lijn van west naar oost over het hele land trekken, dan is het makkelijk gezegd.
Ik denk dat het morgen gaat om allemaal losse buien met kans op onweer. Het is dan vaak de vraag of het precies op jou plek gaat onweren.
Maar ben iig blij dat je zegt dat de intensiteit er uit kan gaan 's avonds. |Heb ik voor mezelf (hopelijk toch nog een leuke verjaardag). Al verwacht ik nog wel wat klappen hier overdag!
maar laat eens wat nieuwe CAPE kaarten zien jongens!
heb 2 CAPE kaarten van wetterzentrale.de , maar weet niet hoe de moet uploaden....ik zie geen uploadmogelijkheid..alleen BB code help staan..weet jij hoe dat moet?
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=12538
gr richard
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=12538
gr richard
Dat stukje komt van Meteo-Consult af en ik denk er net zo over
en dat vind ik heel jammer
hopelijk heeft iemand goed nieuws daarover!
alvast bedankt ! .
weather without storms is no weather at all.
Dynamisch gezien is er niet zo veel aan de hand. Er is maar weinig shear ed. wat vorming van georganiseerd onweer niet echt ten goede komt. Hierdoor is de kans op MCS's, Supercellen ed. vrijwel uitgesloten. Toch kan er hier en daar enige organisatie optreden waardoor enkele multicells niet uitgesloten zijn.
In de loop van de dag worden er vanuit het zuid-westen onweersbuien verwacht. Deze kunnen gepaard gaan met grote hagel (2-3cm), een flinke plens water en een significant aantal ontladingen.
De meeste kans op zware buien zijn op dit moment op een lijn van het zuid-midden richting het oost. Het is oppassen voor wateroverlast gezien de lage trek snelheid van de buien.
Storm Chasing & Photography
maarja geeft niks..hopelijk heeft augustus en september meer kans op buien in het westen!:D
maarja geeft niks..hopelijk heeft augustus en september meer kans op buien in het westen!:D
In de loop van de dag worden er vanuit het zuid-westen onweersbuien verwacht. Deze kunnen gepaard gaan met grote hagel (2-3cm), een flinke plens water en een significant aantal ontladingen!!!
maar hopelijk gebeurd dat ook want er zijn vaak genoeg berichten geweest over KANS op onweer in het westen...
ze zijn bijna nooit uitgekomen....
maargoed...ik hoop dat ik in het westen een mooie dag tegemoet kom!
ik pak me camera er zeker bij!
gr richard.
denk dat dat niet echt het geval is 25/26 mei hadden wij eigenlijk niet zo veel, een paar klappen, en wat regen
gr richard.
Zie een pagina terug daarin staat dat de buien aan kunnen blijven houden tot zaterdagochtend