Dit is al de 423124 keer dat jij zo'n soort bericht post..
Ja we zijn allemaal (bijna dan) teleurgesteld als we niet aan de beurt komen, maar kom op zeg, een keer is wel genoeg hoor.
Boven Utrecht drijft hij wel verder.?!
Op het Europese kaartje is te zien dat er een soort stilstaand verkeer qua wolken is. Er is wel allemaal beweging, c.q. er ontstaat namelijk van alles en nog wat, veel CB's en een enkele MCS, maar ze ontstaan zowat op dezelfde plek als dat ze ook weer 'uitgaan'. De (wat was het ook alweer? Convectie lijn?) lijn licht volgens het knmi nog steeds boven Nederland, maar er gebeurd alleen nog wat in het oosten, misschien dat er hier nog wat heen komt(westen). In ieder geval; Kop op! | Gewijzigd: 27 juni 2009, 19:55 uur, door Harmos
dat komt door een convegtie lijn ( dat is een lijn waar 2 windrichtingen botsen cq NO en ZW rond die lijn moet de lucht geforceerd stijgen omdat het nergens anders heen kan .
en omdat er op hoogte weinig achtergrond stroming is minder dan 10m/s kan de bui bijna nergens anders heen en blijft dus lang hangen .
mvg jorgen | Gewijzigd: 27 juni 2009, 19:59 uur, door jeetje23
Sinds gisteren ben ik ook lid geworden van deze club. Ben al langer bezig om wat mooie bliksems op de gevoelige plaat (tegenwoordig sensor) te krijgen.
Deze site kan me daarbij helpen. Ik zal eens kijken of ik in de komende tijd ook wat leuke pic's kan uploaden.
Net als Kay uit Bladel, mijn vrouw geloofde me niet toen ik vertelde dat er een site/forum bestaat over onweer/extreem weer. Kom trouwens uit Veldhoven en er zijn helemaal geen donderkoppen te zien. Lijkt wel alsof het noodweer dat om 5 uur in Venlo losbarstte compleet is opgelost
Hopelijk komende week meer kansen voor leuke fotoreportages. Ik zoek nog een hoog gebouw in Eindhoven waar ik mijn driepoot kan uitstallen.....
Groeten,
Jons
en omdat er op hoogte weinig achtergrond stroming is minder dan 10m/s kan de bui bijna nergens anders heen en blijft dus lang hangen .
mvg jorgen
hey das klare taal, meteen begrijpbaar voor mij
De conveg.lijn die de wolkbreuken boven limburg en achterhoek heeft veroorzaakt blijft dus diagonaal van zuidoost naar noordwest boven NL liggen komend etmaal. Deze lijn schuift maandag langzaam door naar het noorden toe en krijgen we dus een nog warmere weertype, vooral in het binnenland dan eind vd week temperaturen van tegen of op de 30 graden! Aan de kust/zee 25 gr.
nou das mooi kwa onweer en de temperatuurenn
Sinds gisteren ben ik ook lid geworden van deze club. Ben al langer bezig om wat mooie bliksems op de gevoelige plaat (tegenwoordig sensor) te krijgen.
Deze site kan me daarbij helpen. Ik zal eens kijken of ik in de komende tijd ook wat leuke pic's kan uploaden.
Net als Kay uit Bladel, mijn vrouw geloofde me niet toen ik vertelde dat er een site/forum bestaat over onweer/extreem weer. Kom trouwens uit Veldhoven en er zijn helemaal geen donderkoppen te zien. Lijkt wel alsof het noodweer dat om 5 uur in Venlo losbarstte compleet is opgelost
Hopelijk komende week meer kansen voor leuke fotoreportages. Ik zoek nog een hoog gebouw in Eindhoven waar ik mijn driepoot kan uitstallen.....
Groeten,
Jons
Hey !! Dat is hier om de hoek Kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden. Nou mijn vriendin vond het wel grappig, vooral toen ik laatste om de minuut deze pagina ververste hahaha. Maar ik houd de moed er nog in voor vanavond. Maar ben niet verzekerd van een goede avond
Den Bosch ondertussen wat ligt gerommel en regen, verder niet al te spannend.
Vrees dat het hierbij zal blijven.