hier inj delft nog alles rustig .
het stratusdek is langzaam aan het opbranden hier en dat is gunstig want dan kan de temperatuur omhoog.
op het moment van schrijven is het hier 21,5 graad celcius.
De weerkaarten staan er idd erg leuk voor maar aan de hoge cape waarden heb je niets als er geen trigger is .
die trigger ligt nu van uit pak em beet vanaf denhaag richting venlo.
hierop zouden vanmiddag de buien moeten ontstaan.
uit de data van de belgisch-franse buien is te herleiden dat het om het zelfde type zal gaan hier .
dus matig georganiseerde buien met weinig extreme fenomenen , maar wel veel neerslag omdat de treksnelheid van de buien heel laag is .
er is weinig achtergrondstroming en ook heel weinig shear en ook is de lucht op hoogte tamelijk vochtig waardoor de downdraft minder heftig zal zijn .
toch is het met onweer altijd mogelijk dat er uitschieters tussenzitten en door de hoge cape waarden is er behoorlijk wat energie beschikbaar en zouden er uitschieters tussen kunnen zitten .
het gevaarlijkste fenomeen van deze buien is dus de kans op flash flooding en blikseminslagen .
mvg jeetje23
volgende keer toch maaar een jas mee
En de klok tikt maar door .......
ff gepikt van het knmi.
Nu barstende koppijn en dan echt zware pijn. Lig al de hele morgen in bed en ben er eigenlijk alleen uit om te kijken wat het weer doet. De grap is dat als ik pijn in de boven kamer heb dit vaak en teken van zeer slecht weer is. Nadeel voor mij is dan weer dat dit niet perse betekent dat ik er van mee krijg.
Daar heb je dan ook meteen weer dat andere deel van het verhaal. Wat zegt mijn gevoel er van en deze zegt mij dat de kans klein is dat we hier in Deventer iets krijgen. Voor de duidelijkheid hoop ik dat mijn gevoel het heeeeeel erg mis heeft en dat we giga noodweer krijgen. Maar voorlopig zit het er niet in.
Hé Luitzen,
Proost, naja lag toen al in mn nest..
Vandaag maar weer eens kijken wat t weer ons brengt.
Het is hier zwaar bewolkt, erg benauwd, 25C en de wind : O/ZO | Gewijzigd: 27 juni 2009, 12:41 uur, door Skroei
en dan maar hopen dat het regenscherm niet alles bederft.
had toch liever meer dls lls en srh gehad
hier in delft gaat de temperatuur rap omhoor nu al 22,5 graden celcius.
zie op de sat beelden al de eerste cumulussen onstaan binnen de opklaringen rond rotterdam.
mvg jeetje23
Ben ik volkomen mee eens maar nu kunnen we tenminste normaal wat foto's maken en niet zoals 25/26 mei en 15 juni dat je van de dijk afwaaide en regende. Natuurlijk ga ik ook voor het extreme maar onweer = onweer
Ik zat zelf Gisteravond in Amsterdam en was ZEIKNAT geregend. Een pittige stortbui welke je eigenlijk over het IJ aan zag komen waaien. Toen hij wegtrok (bui was van 22u tot 22.45u) zag je wat weerlicht. Bleek vanmorgen dus dat het eigenlijk een minuscuul buitje was.
even nog wat cijfers en feiten vanuit Hardinxveld
Temperatuur 21.9 °C
Min temperatuur 15.3 °C 05:25u
Luchtdruk 1014.1 hPa
Windsnelheid 0.0 km/h
Windkracht 0 Bft (windstil)
Windrichting ZZW
Neerslag afgelopen 24 uur 0.0 mm
- | Gewijzigd: 27 juni 2009, 12:58 uur, door pompbediende
Ja idd .
zie trouwens op de radar dat in de achterhoek de eerst losse buien aan het ontstaan zijn.
ach ik blijf het thuis met alle satteliet radar en andere data volgen en kijken of de buien hier in de buurt van delft komen. en anders rijd ik er een stukje heen om wat fotos te maken .
mvg jeetje