heuj, een bijna-stadgenoot ik woon in uden....
ik hoop dat er morgen al wat dingen gebeuren... zou leuk zijn
Ik zou je niet laten wegjagen bij een BBQ door een domme voorspelling.
Want die zegt helemaal niks. Gewoon de dag goed opletten wat er gebeurt.
Gewoon lekker gaan BBQen!
Voor het zelfde geld gebeurd er niks, geen onweer bedoel ik dan.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Ik ga naar Concert at Sea, niet zo fijn als je daar een onweersbui op je dak krijgt met alll die mensen.
En ik ben nieuw hier op het forum, hoe lager de cape-waarde, des te minder energie, des te minder kans op onweer?
Piet P. :
Vrijdag 26 juni
Warmte en buien.
Een dag met flinke zonnige perioden met temperaturen tussen 23 en 27 graden en een matige oosten tot noordoosten wind. Later in de middag, avond en nacht met name in het zuiden, oosten en noorden kans op enkele (zware) onweersbuien. Kans op hagel, veel regen en windstoten.
Want die zegt helemaal niks. Gewoon de dag goed opletten wat er gebeurt.
Gewoon lekker gaan BBQen!
Ik zondag BBQ, want dan ben ik jarig
Piet P. :
Vrijdag 26 juni
Warmte en buien.
Een dag met flinke zonnige perioden met temperaturen tussen 23 en 27 graden en een matige oosten tot noordoosten wind. Later in de middag, avond en nacht met name in het zuiden, oosten en noorden kans op enkele (zware) onweersbuien. Kans op hagel, veel regen en windstoten.
Piet heeft het meestal goed, ik ben benieuwd!!
Morgen lijken de oostelijke regionen de meeste kans te maken op onweersbuien. De dagelijkse gang is van invloed, en de (onweers)buien worden dus vanaf de grond gevoed. Dat betekent dus dat de onweersbuien met zonsondergang uitsterven.
Zaterdag treffen we een betere kans op onweer. Een vore passeert dan ons land, en hier kunnen regen- en onweersbuien op ontstaan. (Lokaal kunnen ze wellicht fors uitpakken). Wegens het ontbreken van een nachtelijk windmaximum zullen ook dan de onweersbuien in de avond al weer uitsterven.
Ik verwacht echt geen, of nauwelijks nachtelijke onweders, omdat we vooral te maken gaan krijgen met warmte-onweders.
Morgen lijken de oostelijke regionen de meeste kans te maken op onweersbuien. De dagelijkse gang is van invloed, en de (onweers)buien worden dus vanaf de grond gevoed. Dat betekent dus dat de onweersbuien met zonsondergang uitsterven.
Zaterdag treffen we een betere kans op onweer. Een vore passeert dan ons land, en hier kunnen regen- en onweersbuien op ontstaan. (Lokaal kunnen ze wellicht fors uitpakken). Wegens het ontbreken van een nachtelijk windmaximum zullen ook dan de onweersbuien in de avond al weer uitsterven.
Ik verwacht echt geen, of nauwelijks nachtelijke onweders, omdat we vooral te maken gaan krijgen met warmte-onweders.
Warmte onweders inderdaad.
Het gaat namelijk niet om een overgang van warme naar koude lucht. Maar juist een overgang van warme lucht naar nog warmere lucht.
Zullen wel losse, stevige buien zijn die je van te voren niet kan aan zien komen en voorspellen.
Gewoon de dag zelf afwachten en buienradar in de gaten houden.