Nog maar een grafiekje uit de kast gehaald mbt prognoses qua weer, KNMI 14dgn (2xupdate per dag)
Op basis van de GFS 06z run van vandaag kan het volgende week weleens in een groot deel van het land over de 30 graden gaan en vanaf vandaag is er een week lang kans op onweer met vooral zaterdag en maandag zie ik de grootste kansen.
Zaterdag zit ik in Belgisch Limburg/Noord Brabant/Limburg dus het kan voor mij weleens interessant worden
Effe afwachten nog maar deze combinatie van hitte en kans op forse onweersbuien gaan ons leuke dingen bezorgen
Vrijdag: In het oosten kans op een enkele onweersbui.
Zaterdag: In een groot deel van het land kans op onweer, vooral in het oosten kans op forse onweersbuien.
Zondag: Vooral in het zuiden en oosten kans op onweersbuien.
Maandag: Kans op onweersbuien in Z en O vooral. | Gewijzigd: 25 juni 2009, 15:59 uur, door Martijn17
Op basis van de GFS 06z run van vandaag kan het volgende week weleens in een groot deel van het land over de 30 graden gaan en vanaf vandaag is er een week lang kans op onweer met vooral zaterdag en maandag zie ik de grootste kansen.
Zaterdag zit ik in Belgisch Limburg/Noord Brabant/Limburg dus het kan voor mij weleens interessant worden
Effe afwachten nog maar deze combinatie van hitte en kans op onweersbuien gaan ons leuke dingen bezorgen
Mag van mij wat minder worden, kan slecht tegen warmte ivm me astma/hyperventilatie...:(
Precies, en het valt op een goeie dag, dus het zou nog welleens knap druk kunnen worden op o-o.
Meeste mensen vrij, dus hoop dat het een top dag wordt wat betreft onweer!!!
Nee van deze:
Ze zijn echt heel klein, 2mm ofzo iets...
:D
http://haataanonweersbeestjes.hyves.net/ | Gewijzigd: 25 juni 2009, 17:24 uur, door Mark-Emmen
Nou, ik hoop dat het bij ons niet zo wordt als toen ( volkel bij uden), ik geloof dat ik het toen heel ver weg wel een keer heb horen donderen. Maar verder niets. De eerste echte onweersbui moet hier geloof ik nog komen.
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_mes.../16285#reacties | Gewijzigd: 25 juni 2009, 21:02 uur, door talkyr86
Daarna mag het van mij in volle hevigheid losbarsten. Er is een begrafenis met veel volk....die kunnen ook geen slecht weer gebruiken.......
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Nieuwe wetterzentrale.de run 12Z, vrijdag 18Z, zaterdag 18Z en zondag 18Z, de maandag 18Z lijkt t gebied met -3/-4 meer zuidwaarts te zijn verplaatst boven N-frankrijk - deze kaart heb ik niet erbij gedaan.
KNMI net Gerrit Hiemstra: Morgenmiddag/avond al wat onweersbuien in NO en Oost en enkele in West Brabant en zaterdag meerdere verspreide stevige onweersbuien, vooral midden nederland/oost en eind volgende week: 30 GRADEN!! Damn....wat wordt dit voor een zomer..