??????
ik ben 13 dus dat gaat niet hé
Pak dan de auto van je ouders
Anyway, de camera's staan er weer klaar voor.
In Juli ga ik een cruise maken en aangezien het onweer zich steeds manifesteerd aan het eind van elke maand hoop ik mooie plaatjes mee terug te nemen. hihi | Gewijzigd: 24 juni 2009, 22:16 uur, door delmare
Bron : Meteo Consult
Dat is een mooie uitspraak.
Het is inderdaad nog erg onzeker, maar je mag er toch alvast voorzichtig rekening meegaan houden, dat je 'snachts een keer wakker gaat zijn zeker wat verder in het weekend.
Groetjes Keesjovic
Janet, ik hoop net als jou dat het laat in de middag/begin van de avond is. zodat wij alle 2 lekker kunnen slapen.
Wel valt me op dat op veel site's gesproken wordt over kans op plaatselijke regen/onweersbuien. Paar dagen geleden stond er nog overal van het weekend pittige regen en onweersbuien. | Gewijzigd: 25 juni 2009, 08:48 uur, door channiej
Het lijkt erop dat de onweerskansen niet alleen voor het weekend gelden, maar ook daarna nog wel even aanhouden.
Tsja...het noorden... gaat zo te zien ook gewoon mee doen, al is het altijd afwachten waar de buien gaan vallen en hoe heftig ze uitpakken, dit is natuurlijk nooit van te voren te zeggen.
Maar om nu je conclusies te trekken puur en alleen uit de CAPE waarden, lijkt me niet verstandig.
Het is een leuke indicatie,maar zwaar onweer kan zich net zo goed 50 km buiten het rode gebied van de CAPE kaart manifesteren.
Het wordt in ieder geval spannend, de kaarten lijken weer iets positiever dan gister...
Zo ist! Kaarten gebruiken om 1 a 2 dagen van te voren kans op onweer te volgen. Op de dag zelf nog goede kaarten? Mooi, maar vanaf dan de ontwikkelingen in de echte atmosfeer volgen (helaas is er voor Europa geen Rapid Update Cycle), dus grond waarnemingen, satbeelden, soundings en de lucht in de gaten houden.
En wat de kaarten betreft... je ziet alleen de hoofdrun van GFS. Weer berichten van KNMI/Meteoconsult/... lezen helpt om een indruk te krijgen van wat de andere runs en vooral andere modellen zeggen.
Daniel
Door de dagelijkse gang (zon verwarmt het aardoppervalk, warme lucht stijgt op, stapelwolken ontstaan en groeien door tot buien) zullen de buien wanneer de zon ondergaat in activiteit afnemen. Ik denk dus niet dat het om nachtelijk onweer gaat de komende dagen, tenzij er een andere trigger aanwezig is. Maar daar heb ik nu geen kijk op.
Heb wel weer zin in een stevige knetterbui.
Ik zeg: Laat maar komen!!
GFS wetterzentrale.de, run06Z, voor zaterdag 18Z en zondag18Z, maandag 18Z
10dgn 'verwachting' KNMI esemble (EPS) met marge 50%
Pfffffffffffffffffff | Gewijzigd: 25 juni 2009, 13:03 uur, door wetboy