Boven de Balkan bevindt zich een complex laag. Tussen deze systemen staat een noordoostelijke, later stroming die polaire lucht aanvoert. Een hoogtetrog trekt donderdagavond westwaarts over het land.
Die hoogtetrog zou dus de "trigger" kunnen zijn voor een eventuele onweersbui.
Er wordt een neerslagsignaal berekend:
En er is ook wat energie beschikbaar:
Voor degenen die hem nog niet kennen, hieronder de link van de Guidance van het KNMI. hier is 2 of 3 maal daags een gedetailleerdere verwachting te lezen voor de komende 48uur.
Guidance KNMI
Ja...maar t wordt helemaal niet kouder ofzo....geen weersomslag, das nu t rare.....meestal duurt dit hier in NL paar dagen en dan is t over....nu duurt dit weerype nog wel ruim een week als ik de voorspellingen mag geloven...21-25 graden...na weekend hele week..dus we kunnen vooruit met koude drankjes, BBQ etc....zomeronweer zonder echte afkoeling, en warmte onweer zonder neerslag das nog veel gevaarlijker...dan heb je echt van die verticale klappen....die door je straat heen rolt...iig..voorlopig geen afkoeling in vooruitzicht....maar van mij mag t wel...pff...zweet me rot hier..:)
Maar het hoeft niet per se ik hoop het wel
Ik denk het ook wel.
we zitten met zon 50000 duizend man in tenten dus ik hoop dat het voor die omgeving gaat meevallen want het is niet fijn om zulk weer in een tent te zitten, maar voor rest van belgie en nederland wens ik wel mooie onweersbuien en jullie veel plezier daarmee
marrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr de 18 utc run moet nog komen en hoop dat ie weer beter wordt
Maandag 29juni, 18Z, die is wel aardig geworden
Advanced Member
Groep: Members
Sinds: 7-August 08
Gebruiker Nr.: 2.640
QUOTE(nielslwd @ Jun 24 2009, 16:03)
nou ik verwacht niet veel want het wordt steeds slechter kwa onweer hier:(
marrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr de 18 utc run moet nog komen en hoop dat ie weer beter wordt
Maandag 29juni, 18Z, die is wel aardig geworden
maar ik woon in het noorden dus voor mij valt het wel mee
Hou alsjeblieft op met dat gezaag zeg... Pak dan lekker de auto of trein en kom naar het zuiden toe.