Verscheidene mensen zijn dit weekend bij onweer in Italië om het leven gekomen. Naar twee vermisten werd vandaag nog gezocht. In het Zuid-Italiaanse Lecce kwam een autobestuurder om die in een tunnel door een watermassa werd verrast. In Campo di Mare, ten noorden van Rome, verloor een leraar kitesurfen het leven toen hij door een windhoos tegen een huis geslingerd werd. Italiaanse media berichtten dat op 24 uur tijd vijf mensen door de felle onweders het leven lieten.
Ontwortelde bomen
In Napels kreeg de brandweer op korte tijd meer dan tachtig noodoproepen. In Cerveteri, in de omgeving van Rome, werden daken afgerukt en werd een speeltuin vernield door een windhoos. Ontwortelde bomen versperden straten. In Rome zelf leidde een zware wolkbreuk met onweer tot overstromingen en treinvertragingen. Ten zuiden van het Toscaanse eiland Elba wordt een schipper vermist sinds de storm van gisternacht.
©Hln | Gewijzigd: 10 februari 2017, 11:49 uur, door Joyce.s
ik niemand ni toe hierbij eenige deelneming voor de familie
ik ben maar een leek en ben geen weerman maar als je de vele foto´s van onweersbuien ziet en ook
de filmpjes dan denk ik er staat ons nog wat te wachten
mijn oprechte deelneming aan de familie
edit: dit plaatje klopt niet meer, download volgende keer het plaatje en upload het | Gewijzigd: 21 juni 2009, 21:45 uur, door talkyr86
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/
- Omdat Jan altijd zegt dat ze niet bestaan.
- Omdat de schade enorm is aangezien er auto's bovenop elkaar liggen.
Lijkt me een goeie tornado.
Wordt steeds erger he afgelopen tijd. Alleen wij doen het rustig aan in Nederland. | Gewijzigd: 21 juni 2009, 22:16 uur, door Mark-Emmen