Misschien de witbalans naar 3300K? Nu is alles nogal geelachtig.
En verder...
Staat de camera op RAW ingesteld? Altijd handig om later nog vanalles aan te passen. Let er ook op dat overbelichting erger is dan onderbelichting. F3.5 is bijna een garantie op overbelichting tijdens bliksem. Nu lijkt het donker maar met de intensiteit van een schicht wordt dat echt wel anders.
Ik zit zelf altijd rond de F8 / F9 op ISO 100, 30 sec. en WB dus op 3300K
Camera op statief. duhhh draadontspanner of afstandbediening. AF uit, focus op bijna oneindig (net een tikje terug). OS/IS uit.
Afhankelijk van je camera: Ik kan die van mij op continuous shooting zetten. Met de afstandbediening permanent geactiveerd hoef ik niets meer te doen. De camera neemt de foto's (van 30 sec) nu achter elkaar.
Verder veel testen natuurlijk. (en balen dat nu net die ene schicht daar was terwijl je net met de instelling aan het prutsen bent )
voor wat het waard is....
grtz,
Ronald
Het foto's maken zonder flits is wel heel anders dan met flits. Dat ze nu donker zijn moet ook, anders is ie met een foto echt overbelicht.
Verder is een F van 9/10/11 scherper dan een F van 3.5 (bij de meeste kitlenzen,zeker de EOS lenzen) Meestal kies ik 10-30 sec op iso 100 met F11. Zonder flits zie je dan ook niets... Probeer wel iets te experimenteren met de focus, die moet je handmatig doen, best gepriegel. Witbalans kan je ook instellen op iets anders dan auto mode, probeer maar wat.
| Gewijzigd: 23 juni 2009, 08:36 uur, door DaOverclocker
naar het schijnt geld betalen voor abonoment en da zie ik nu ook weer niet zitte toch bedankt voor alle info
naar het schijnt geld betalen voor abonoment en da zie ik nu ook weer niet zitte toch bedankt voor alle info
RAW gaat wel! Dat is in te stellen in het menu. Zie de handleiding van je camera pagina 64:
| Gewijzigd: 26 juni 2009, 12:50 uur, door Martijn