groetjes Ruk.
Dit jaar kan al niet meer stuk, qau onweersdagn ook niks te klagen: al 10 maarliefst
Wat je zegt Svenn. Echt bizar hoeveel onweer westwaards.
Normaal gesproken ligt het oosten in het vizier.
Ik heb dit jaar welgeteld 1 onweersdag (nacht) gehad.
Dus mijn antwoord op dit topic is : HEEL ER GRAAG
Ik ben eigenlijk wel benieuwt wie er uitkijkt na volgend zwaar onweer
Ik hoop zelf dat ik dit jaar een rolwolk of shelfcloud kom te zien met mooie bliksemschichten
Dus posten maar
Beetje gekke vraag op een onweer site...
Ik val onder de mensen die er gek van zijn! Uiteraard kijk ik ernaar uit en hou vooral de Cape en Li waarden goed in het oog. Het valt me op dat als ze 'boven' mijn woonplaats weleens een hele lage kans geven met -1 en -2 en misschien net 200J/KG, maar dat het hier dan wel altijd goed spookt! Zie maandagnacht, dus ik sta altijd op scherp bij zulke voorspellingen
Tot nu toe pas 3 dagen gehad met onweer en deze waren ook meteen heel heftig.
Ben dus wel blij dat ik niet in het westen woon, tot nu toe.
Ik ben dus benieuwd wat het oosten nog te wachten staat nu het nog niet heel warm is geworden.
Vraag me overigens af of we nog wel een warme zomer krijgen met waardes boven de 30 graden.
Dat komt omdat er ook nog andere waarden zijn die intensiteit etc. beïnvloeden. Denk hierbij aan de KO-index, luchtbeweging, convectieve bewolking, dauwpunt, low en deep layer shear (lls en dls), beweging binnen storm (SRH). Maar maandag was wel uitzonderlijk vanwege een aantal factoren die beschreven zijn in het topic "Activerende Buien". Ik hoop dat je hier wat mee kunt
Maar juli en augustus komme deraan, dan verwacht ik toch wel wat meer!
ik heb nou juist het idee dat het vaker onweert in mei, juni begin juli. Ook als ik naar de afgelopen 2 jaren kijk.
Denk dat het komt door de opwarming van de temperaturen.
Of zit ik er nu helemaal naast??
Moet ik nog steeds even lezen, maar lig nu half ziek te zijn, dus dat moet nog even wachten!