Ik ben al een aantal jaren lid van dit forumen volgt het met interesse.
Ik ben een onweer-freak maar chaser is een te groot woord , maar ik heb aardige videootjes gemaakt zeg maar.
Nu ben ik toe aan mn volgende uitdaging en dat is onweer-fotografie.
Ik ben al een tijdje allerlei info aan t vergaren over welke specs de camera aan moet voldoen qua ISO en diafragma , qua lenzen maar
nu ben ik er nog steeds niet duidelijk in welke camera t zou worden dus vandaar mijn vraag?
Ik zoek dus een Digi spegelreflex camara , middenklasser zeg maar waarmee i goed te werk kan.
Info over lenzen zou ook fijn zijn en dan schiet me nog iets te binnen.
Als ik met een lange sluitertijd , laag ISO en laag diafragma te werk ga schieten de Mb's vd foto's wel omhoog lijkt me , als helemaal als je in RAW gaat werken?
Dus zul je ook wel een flinke (of meerdere) SD-kaarten nodig hebben lijkt me?
Ben benieuwd wat jullie mening hierover is en alvast bedankt!
Nils uit Apeldoorn
maar trek liever mijn telefoon uit mijn zak.
de sonyXperia S!
voor o.a...3d foto's,HD filmen en fantastische panorama's! en ding is gewoon snel! zelfs als hij vol staat met HD filmpjes en 12mp foto's blijft hij snel!
i'm loving it
@ Ries : Neeh ik heb nog niets qua fotografie maar was van plan om alles in een keer te halen , dwz camera+tele en groothoeklens+statief om te beginnen.
@Jennifer83 : Die gsm heb ik toevallig zelf ook , maakt idd mooie foto's en video's al moet ik zeggen dat een panorama mij nog nooit gelukt is?
Of ik beweeg te snel of ik krijg de melding dat ik te langzaam beweeg maar ik kreeg t nooit goed en heb de moed daarmee opgegeven hahaha!
Maare......thanx voor de respons!
Nils
kwestie van stil houden en inderdaad langzaam bewegen. moet je echt weer mee aan de slag!
ik heb al een flink aantal adembenemende panorama's gemaakt
Resolution FPS
1920 x 1200 1,380
1920 x 1080 1,530
1152 x 1152 2,240
1024 x 1024 2,770
1280 x 800 2,940
1280 x 720 3,200
640 x 480 8,300
Dan krijg je zoiets :
Verder nog een Nokia Pureview,ook mooie foto's maakt die,zeker een aanrader!
Alvast bedankt voor de adviezen/hulp