Iemand hier ervaringen met de Canon EOS 1000d..?
In de diverse reviews op internet komt hij er goed uit, maar ik zie door de bomen het bos niet meer helemaal.
Ik vind de prijs kwaliteits verhouding wel erg goed momenteel, daar hij aangeboden wordt vanaf ca. 360 euro.
Daarnaast heb ik nog een draadontspanner en foto-rugtas van Lowepro aangeschaft waar je alles in en aan kwijt kunt, erg handig tijdens wandelingen was een kilometertje of 12 . Mijn schoonouders hadden nog een statief op zolder staan die ik mocht overnemen. Ik zit er alleen aan te denken om door de tijd zo'n monopod aan te schaffen omdat ik zo'n driepoot behoorlijk onhandig vind. Heeft iemand hier ervaring met zo'n monopod?
@Romani: Ik vind de 1000D een erg fijne camera, het is voor mij alleen de eerste spiegelreflexcamera dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Leuk om te zien wat iedereen gebruikt.. Leuk topic dit.
Grtzz Kim
Canon 7D en 30D
De 7D is in 1 woord GEWELDIG!
Als lenzen:
Tokina 11-16 mm f2.8
Sigma 30 mm f1.4
Sigma 50-500 mm
Canon 300 mm f4.0
Canon L 24-105 mm f4.0
+ een canon 1.4 extender en een soligor 2.0 extender
Wat een heerlijk toestel.
Het is toch de Canon EOS 1000d geworden, gezien de aantrekkelijke prijs kwaliteits verhouding.
Met de standaard 18-55 mm lens, en als extra een externe flitser, (Canon speedlite 420EX) en 75-300mm zoomlens.
Wat een heerlijk toestel.
Het is toch de Canon EOS 1000d geworden, gezien de aantrekkelijke prijs kwaliteits verhouding.
Met de standaard 18-55 mm lens, en als extra een externe flitser, (Canon speedlite 420EX) en 75-300mm zoomlens.
Ik heb hem ook gekocht mooie camera met veel eigenschappen!
Eindelijk kan ik ook de bliksem fotograferen alleen nog een andere lens kopen want de 18-55 kit lens is echt bager, haalt de kwaliteit naar beneden.
Maar verder alleen maar lof!
Ja, lukt al aardig met de instellingen wel even wennen maar de resultaten zijn dan weer erg mooi!
Hoe krijg ik het LCD scherm als zoeker
En waarom kan ik niet automatisch zoomen met de knopjes...
Na vraag 1 ben ik ook wel benieuwd, ik meen dat dat de Liveview is en als ik die inschakkel gebeurt er niets.
Vraag 2 is simpel, er zit geen motor in de lens en qua zoomen is het niet te vergelijken met een digicam.
Vraag 2 is simpel, er zit geen motor in de lens en qua zoomen is het niet te vergelijken met een digicam.
Scherpstellen doet ie wel automatisch, dus dan zou zoomen ook moeten kunnen....
Zo niet dan jammer....
Je bent opzich verpest door een LCD schermpje van een compact camera, door een zoeker is weer ff wennen, maar je kan wel beter focussen en scherpere foto's maken merk ik. | Gewijzigd: 22 oktober 2010, 22:59 uur, door Romani
Canon 7D en 30D
De 7D is in 1 woord GEWELDIG!
Als lenzen:
Tokina 11-16 mm f2.8
Sigma 30 mm f1.4
Sigma 50-500 mm
Canon 300 mm f4.0
Canon L 24-105 mm f4.0
+ een canon 1.4 extender en een soligor 2.0 extender
Heb zelf ook sinds een maand de 7D en wat een geweldig toestel zeg.
````````````````````````´´
En waarom kan ik niet automatisch zoomen met de knopjes...
Zoomen doe je met de hand, dat is eigenlijk standaard bij spiegelreflex.
Live view moet je eerst aanzetten ergens in je menu.
Daarna pas kuun je live view gebruiken met de knop achter op de camera.
Ik heb nu ook sinds kort de Canon Powershot G12, waar ik erg tevreden mee ben. Heb dit weekend volop lopen spelen hiermee en voor een compact-camera is het een erg krachtig toestel. Een echt aanrader. Enigste tegenvaller is de prijs maar een hobby mag geld kosten.
Ga in het menu naar het vijfde tabblad en daar kan je de live view inschakelen. Sluit het menu weer af en nu kan je met de "set" knop schakelen tussen het LCD scherm en de gewone zoeker.
Op je tweede vraag heb ik helaas geen antwoord.
Romani: hoe bedoel je precies automatisch zoomen? Om te zoomen zul je echt aan de lens moeten draaien .
Romani: hoe bedoel je precies automatisch zoomen? Om te zoomen zul je echt aan de lens moeten draaien .
De eerstvolgende lens die ik ga kopen word de 16-35mm uit de L-serie. Dit word zeg maar een vervanger van de kitlens. Deze lens is heel anders opgebouwd waardoor je nog mooiere resultaten krijgt. Misschien ook wat voor jou? Hij is wel prijzig, daarom ga ik hem waarschijnlijk ook 2e hands kopen. En de de 55-250mm is inderdaad een fijne lens en is ook niet duur in verhouding.
Verwend hé met een digi compact camera....Ik wilde het scherm óók als zoeker kunnen gebruiken, en kunnen zoemen met de aanwezige knoppen.
We hebben 'm door nu.
EDIT: Wat is de opvolgende passende zoomlens op een 1000d na 75-300mm...?
Ben niet helemaal tevreden over het bereik van genoemde lens.
Tevens ff sparen voor wat aanpassingen betreffende Maco lenzen / tussenringen. | Gewijzigd: 2 november 2010, 17:19 uur, door Romani
Fujifilm finepix av130:
- 12.1 Megapixel
- Panoramafunctie
- Verschillende voorgeprogrammeerde standen, ook voor vuurwerk en uiteraard bliksem
- Full HD video
Samsung S760 (mn oude camera... afgelopen zomer gebruikt als 'videosonde' in de zware stormen buiten haha):
- 7.2 Megapixel
- 640x480 video
- 3x optical zoom
Samsung star GT - s5230:
- 3.2 Megapixel
- Panorama sweep functie
- Video (maar 2 Megapixel)
Oef ik schrik wel van de prijs . Ik zit nu nog beetje te verkennen dus durf nog niet direct het duurdere glaswerk te nemen . Ben wel benieuwd naar je ervaringen!
We hebben 'm door nu.
:D
Kijk eens hier voor een redelijk overzichtje .