Regen, Regen en nog eens regen. Te koud voor de tijd van het jaar en af en toe veel wind. Helaas zijn dit onze vooruitzichten op dit moment. De regen komt met bakken uit de lucht vallen en de campinggasten zien hun tentjes langzaam wegdrijven in de grote regenplassen. Hoezo oer-hollands weer! Maar niet ideaal zomerweer, alhoewel het nog pas Juni is.
Terwijl ik dit typ is het buiten natuurlijk weer bewolkt. Die zonloze dagen daar word je wel moedeloos van. En toch mogen we niet zo klagen want we hebben kwa zonuren het normaal vastgehouden maar het is juist heel vaak dat we die zon pas tegen of in de avond te zien krijgen zodat het voor de mensen die vrij zijn het er somber uit ziet. En de temperatuur is gewoonweg te koud, vooral de nachten kunnen her en der soms fors koud verlopen. Zo hadden we een paar dagen terug op meerdere dagen temperaturen aan de grond nipt onder nul. En dat in Juni. We hebben vanaf Mei amper hoogzomerse toppers gehad. Temperaturen van bijna 30 graden hebben we niet mogen meten dus de mensen denken dat we geen warme zomer hebben. Goed Juni is zeker niet warm aan het verlopen tot nu. Maar Mei was wel redelijk warm, mede door de constante 19 a 20 graden. Geen uitschieters dus ook geen echte zomerwarmte.
Echter is de zomer nog zeer lang, Juli kan a la 2006 bloedheet verlopen en zitten wij natuurlijk weer te klagen over deze bakoven. Onze ventilators draaien op volle toeren wanneer wij zuchtend met een ijskoud drankje op onze ligstoel lopen te puffen. OH wat hebben wij het ZWAAR! Geef mij maar die hitte, heerlijk om dan savonds lekker af te sluiten met een knetterend gedonder in de lucht.
bron
Of het gaat op deze manier verder. Een voordeel is dan wel dat we veel buien krijgen en er ook wel redelijke onweerskansen bij zitten. Echter heb ik liever warmte-onweders. Die zijn vaak actiever en leuker om te fotograferen. In de avond in je tuintje genieten van de zon om in de verte het gebrom en gebrul van een knetterend klein dondercelletje te mogen aanhoren. Toppie!
De zomer is lang, nog heel lang. Wij gaan nog hitte krijgen en ik moet je zeggen dat ik nog geen vakantie heb. Vanaf volgende week krijg ik mijn 1e weekjes dus dan gaat de temperatuur omhoog! Wacht maar af.
ik heb hoop op een mooie zomer, ik zelf woon in het westen en over drie weken begint hier de zomervakantie, ik zelf ga voor de zekerheid de zon opzoeken.
ik heb hoop op een mooie zomer, ik zelf woon in het westen en over drie weken begint hier de zomervakantie, ik zelf ga voor de zekerheid de zon opzoeken.
Tja, dan zal ik toch naar Italie ofzo gaan
Maar de meteorologische zomer is op 1 juni begonnen
De maand juni valt tegen tot nu toe, maar als dat in juli en augustus, wat mij betreft de echte zomermaanden, weer de goede kant opgaat dan hebben we alsnog een topzomer. Ja het is maar hoe je het bekijkt...
De maand juni valt tegen tot nu toe, maar als dat in juli en augustus, wat mij betreft de echte zomermaanden, weer de goede kant opgaat dan hebben we alsnog een topzomer. Ja het is maar hoe je het bekijkt...
Ik snap niet nu er wat te klagen valt het is lekker warm hier en bewolkt, dus erg lekker
Maar vergeet niet dat het juni is. Deze maand is er bij uitstek een die veel al slecht verloopt qua weer. Meestal koel en nat, de grap is dat we daar voor vaak en warme mei hebben en dan voor al de laatse week van mei is vaak erg warm.
Traditoneel is eind juni zo en beetje de overgang van redelijk naar mooi warm en daarna extreem warm. Maar ja wat het wordt is koffiedik kijken.
Die begint een dezer dagen.
Het is nu nog lente.
En als je last hebt van het weer ga je toch lekker naar de woestijn verhuizen? Daar heb je elke dag zomer.
Ik word n beetje zat van dat geklaag over het weer.
Regen hoort er eenmaal bij. Niet blij mee? Jammer dan.
Het is nu nog lente.
En als je last hebt van het weer ga je toch lekker naar de woestijn verhuizen? Daar heb je elke dag zomer.
Ik word n beetje zat van dat geklaag over het weer.
Regen hoort er eenmaal bij. Niet blij mee? Jammer dan.
Ik wordt ook een beetje moe van mensen die overal op lopen te klagen!!!!!! Mooi stukje weer Kevin en ik ben benieuwd naar de volgende column.
Alleen wat je ziet is dat de neerslag sommen in nederland erg verschillen. woon je net in dat gebied waar veel valt heb je pech.
Als ik kon tekenen voor dit weer tot de kerstdagen. tekende ik gelijk.
Grtz/WgLR.