Awww... geef ze maar een dikke knuffel
wel het hele huis dreunt hier gewoon van de onweer.. hoe lang gaat dit duren, want ik wilde eigenlijk gaan slapen moet morgen vroeg op. 1 ding weet ik wel nu, het hoeft niet altijd warm te zien voor de komst van hevig onweer, in vergelijking met een aantal jaren terug waar je het onweer alleen echt in de zomer kon verwachten als het echt warm was, zie je nu dat er steeds meer hevige onweersbuien komen en ook vaker (en ook onverwachts op momenten dat ik wil slapen )
Het enige voordeel van nu is dat de duiven op mijn balkon nu eens hun kop houden | Gewijzigd: 16 juni 2009, 01:05 uur, door blackidentity
ook enorm veel hemelwater gevallen Straat stond ff blank hier
Morgen gooi ik hier 4 tot 6 filmpjes op
Best mooie ontladingen te zien ook heel veel cg & cc
Begin morgen avond met uploaden naar Youtube
morgen na 19.00 zullen de eerste filmpjes online staan
wat is dat?
zie rond 03.00 dat het midden van het land het krijgt met toch wel heftige buien.. en zal het hier rustig zijn in het westen | Gewijzigd: 16 juni 2009, 01:17 uur, door blackidentity
CC = Cloud - Cloud (van wolk naar wolk)
IC = In Cloud (binnen een wolk)
Op dit moment hier voornamelijk IC en CC ontladingen (maar dan wel 6 - 10 per minuut). Neerslag volgens het peilglas 20mm in 10 minuten... Ik woon aan de dijk en normaal stroomt het water naar beneden, net zoveel water en wind dat er een rivier de dijk op ontstond...
Ik heb al veel meegemaakt maar het lijkt de laatste jaren / maanden steeds heftiger te worden...
Overigens ligt er nu één kat onder mijn bed (die is een beetje bang), de ander zit in de vensterbank te kijken of hij niets mist....
CC = Cloud - Cloud (van wolk naar wolk)
IC = In Cloud (binnen een wolk)
Dank je voor de uitleg
Wel het is nu rustig hier en denk dat het onweer hier voorbij is
Overigens is het hier alweer lang droog en blijft het beperkt tot die 25 mm die hier in een paar keer viel.
Hier alleen niet veel gebeurd, gisterenavond wel veel lichten, maar alleen in de wolken. Verder niks, beetje gerommel en wat gedruppel van wat regen. Jammer hoor!!!!
Nou ja 1 voordeel, kan mijn paard vandaag de wei tenminste in zonder dat hij moet zwemmen bij de ingang, haha!!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Heb helaas geen foto's kunnen maken , nou zou dat ook nog lastig worden omdat ik niet zo'n grote camera heb met sluitertijd , maar gewoon een telefoon camera.
Volgende keer beter wie weet vandaag dan nog al hoewel het hier er vrij aardig uit ziet buiten Nu ben ik er klaar voor
Flinke flitsen, met mooie zware rommels!!!!
Moest in wat hoge gebouwen zijn, dus heb heerlijk van het uitzicht genoten.
Tevens wat felle maar korte buien. | Gewijzigd: 16 juni 2009, 09:42 uur, door Romani