Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7
10 augustus 2009, 15:49 uur | Bericht #45802
ze zijn niet door mij gemaakt trouwens
alleen ik zag dat veel andere mensen hier hun andere hobby lieten zien dus bij deze doe ik dat ook maar
de hobby gaat over voetbal :sc cambuur leeuwarden
verslag: mijn passie voor cambuur was er vroeger al
alleen toen mocht ik er nog niet heen vanwege de hooligans
maar ik ben nu 13 dus ik mag er heen vanaf 2 jaar geleden
en sinds dien ben ik een echte cambuur supporter ik ga dan
ook elke thuiswedstrijd heen en heb sinds dit jaar ook een
zeizoenskaart en mijn kamer is dan ook helemaal scc.
ik heb dan ook alle handtekeningen op mijn muur hangen.
en sinds scc beter werd en naar de play offs gingen kwamen er dus ook heel veel nepsupporters
en als er gescoord wordt hoor je mij en de anderen dan ook het welbekende "woanskip" zingen
en we hewwe een woanskip
en ut leit an de singe
en we hewwe eeb arkje
't is ons ideaal
en komme jim noch ris bij
ons an de singel
kom dan in ons woanskip
gerust allemaal
boem boem boem boem boem cambuur
boem boem boem boem boem cambuur
Murphy
Lid
10 augustus 2009, 16:02 uur | Bericht #45804
Leuke foto's van het Liwwaddense trapveldje. Misschien hebben jullie wel last van de schaduw als ze straks deze jongen gaan uitbreiden naar 32.500 plaatsen:
abe_lenstra_a3.jpg

edit: GEINTJE he Niels, Geintje. Ik ben niet anti-cambuur hoor! | Gewijzigd: 10 augustus 2009, 16:07 uur, door Murphy
Waarom deze advertentie?
10 augustus 2009, 20:13 uur | Bericht #34647
Citaat van Murphy, maandag 10 augustus 2009, 15:02 uur Leuke foto's van het Liwwaddense trapveldje. Misschien hebben jullie wel last van de schaduw als ze straks deze jongen gaan uitbreiden naar 32.500 plaatsen:

edit: GEINTJE he Niels, Geintje. Ik ben niet anti-cambuur hoor!

hihihi cambuur gaan ze ok al uitbreiden
naar 15 duizend
want ze willen daarmee een standaard erediviesieclubke worden met een plaats of 14
en het moet in 2013 af zijn
en als scc in de erediviesie is dan hewwe een egte derby | Gewijzigd: 10 augustus 2009, 20:16 uur, door Bronk
Murphy
Lid
10 augustus 2009, 20:29 uur | Bericht #45841
Een echte Fryske derby is erg cool, maar er is helaas iets te veel gezeik tussen SCH en SCC om het echt leuk te doen zijn. Elkaar DKV of Goutum-Noord noemen is gewoon een gezond pesterijtje maar het gaat helaas veel verder...
10 augustus 2009, 21:09 uur | Bericht #45842
jep idd elkaar uitzingen ok maar die rellen na de wedstrijd niet normaal meer
amateur
Lid
10 augustus 2009, 21:59 uur | Bericht #45851
Ik hou mij met veel verschillende dingen bezig, hieronder een paar hoofdonderwerpen

10 augustus 2009, 23:06 uur | Bericht #45869
leuk onderwerp!

naast onweer/het weer, is wakeboarden/waterskieen mijn grote passie.
verder autoraces en motorraces en alle concerten van anouk.

meeste tijd stop ik in mn gezin wat toch wel mijn gr00tste hobby is
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
Murphy
Lid
11 augustus 2009, 08:57 uur | Bericht #45899
Citaat van amateur, maandag 10 augustus 2009, 21:59 uur Ik hou mij met veel verschillende dingen bezig, hieronder een paar hoofdonderwerpen

[heel veel mooie foto's]

OMG wat een mooie foto's
Die hond ook, perfecte timing én scherp én goed belicht. Daar heb je vast een lens voor gebruikt waar je een hypotheek op hebt?

QUOTE(Impreza @ Aug 10 2009, 23:43) <{POST_SNAPBACK}>
Nou, mijn hobby's naast genieten van een heerlijke storm en/of onweer en hier (of op de chat) rondhangen:

- Tekenen. Zowel op de ouderwetse manier met potlood en papier als digitaal. Veelal teken ik Transformers. Mja... Ben ermee opgegroeid en ben nooit van die tik genezen. Op zijn tijd teken/creëer ik ook andere dingen, maar Transformers is de ijk. Wil over een tijdje het tekenen van dieren weer op pakken, daar is het allemaal mee begonnen.
- Animaties maken. Dit gebeurt op de pc die daar niet altijd even blij mee is.
- Het maken van landschappen, zo foto realistisch mogelijk. Wederom op de pc die helemaal niet blij is dan. Vooral als ik ga renderen *g*

Leuke hobby's heb je, maar vooral deze 3 maken me nieuwsgierig naar voorbeelden. Dus kom maar op!
11 augustus 2009, 10:31 uur | Bericht #45911
Leuk topic

Mijn hobby's naast onweer zijn:

1. Thaiboksen
Heb zelf 2 jaar ge-thaiboxt (ook wel kickboksen genoemt), helaas moeten stoppen wegens blesures, maar ik ga nog steeds gala's af en vindt het leuk op Fight club te kijken op Eurosport K1 filmpje Melvin Manhoef : http://www.youtube.com/watch?v=NOrRssYWINs

2. Vuurwerk
Ik ben al van af toen ik klein was gek op vuurwerk, heb er ook al heel wat geld aan gespendeerd Tegenwoordig haal ik alleen siervuurwerk, vooral shells ben ik gek van (En woon vlakbij de grens van belgie, 20km van de eerste vw winkel, heel handig )

3. Op vakantie met mn vriendin
Lekker ff er tussen uit met z'n 2e, genieten van de vrijheid en geen zorgen aan je kop | Gewijzigd: 11 augustus 2009, 10:32 uur, door hagelsteen
11 augustus 2009, 11:16 uur | Bericht #45917
Citaat van hagelsteen, dinsdag 11 augustus 2009, 9:31 uur Leuk topic

Mijn hobby's naast onweer zijn

2. Vuurwerk
Ik ben al van af toen ik klein was gek op vuurwerk, heb er ook al heel wat geld aan gespendeerd Tegenwoordig haal ik alleen siervuurwerk, vooral shells ben ik gek van (En woon vlakbij de grens van belgie, 20km van de eerste vw winkel, heel handig )

oew vuurwerk kwijl kwijl hahaha ik ben ook een heeeeeeeeeel grote vuurwerkvan rond deze tijd hebben we het er idd ook al over wat we gaan halen (mien pa is bij mega vuurwerk dan dus krijg ik gratis) ps: is idd wel handig ja 20 km van belgie maar ik kom er ook wel aan

PatrickM
Lid
11 augustus 2009, 11:22 uur | Bericht #45918
Haha, fake, verkeerde quote . lol
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 augustus 2009, 12:36 uur | Bericht #45923
Ik heb verschillende hobby's waarbij fotografie eigenlijk overal een belangrijke rol speelt. Sinds 2004 is duiken als nieuwe hobby erbij gekomen. Omdat haaien mij zeer bijzonder interesseren, hier nog een plaat van een grijze rifhaai voor de kust van Peleliu Island in Micronesie. Gemaakt op 30 mtr diepte ten tijde van zware stroming, en vraag me niet hoeveel shots er nodig waren om één haai er scherp en goed op te krijgen! (Canon G9)

https://twitter.com/#!/mherp
11 augustus 2009, 12:54 uur | Bericht #45924
QUOTE(hagelsteen @ Aug 11 2009, 09:31)
Leuk topic

Mijn hobby's naast onweer zijn

2. Vuurwerk

oew vuurwerk kwijl kwijl hahaha ik ben ook een heeeeeeeeeel grote vuurwerkvan rond deze tijd hebben we het er idd ook al over wat we gaan halen (mien pa is bij mega vuurwerk dan dus krijg ik gratis) ps: is idd wel handig ja 20 km van belgie maar ik kom er ook wel aan

Gratis vuurwerk is ook luxe Ja tegenwoordig hoef je niet naast de grens te wonen om aan 'zwaarder' vuurwerk te komen, maar winkelen in bels is toch leuker
amateur
Lid
11 augustus 2009, 12:54 uur | Bericht #45925
Citaat van Murphy, dinsdag 11 augustus 2009, 6:57 uur OMG wat een mooie foto's
Die hond ook, perfecte timing én scherp én goed belicht. Daar heb je vast een lens voor gebruikt waar je een hypotheek op hebt?
Leuke hobby's heb je, maar vooral deze 3 maken me nieuwsgierig naar voorbeelden. Dus kom maar op!

Nou, dat met die hypotheek valt wel mee hoor
Maak wel meer van zulke platen met verschillende lenzen, hier nog een paar:

PaytDelft
Lid
11 augustus 2009, 15:00 uur | Bericht #5538
Mijn hobby is muziek maken. Hier wat voorbeeldjes:

Frogtears

Frozenland

Mare Tranquillitatis

Coast

De rest is te horen op www.moonbase69.nl
DrizzleChaser Extraordinaire
Daisy
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 augustus 2009, 16:23 uur | Bericht #5547
Mijn hobby's..

Sja stipt op 1 me zoontje sam van 10 maanden. Daarna me vriend..

En verder houden wij slangen. Heel veel slangen. hihi.

Joey
Lid
11 augustus 2009, 16:35 uur | Bericht #45940
Citaat van Daisy, dinsdag 11 augustus 2009, 16:23 uur Mijn hobby's..

Slangen! Zit er toevallig ook een oranje rattenslang tussen met gele en rode lijnen van kop tot staart?
pipo
Lid
11 augustus 2009, 16:37 uur | Bericht #45941
Citaat van Daisy, dinsdag 11 augustus 2009, 15:23 uur Mijn hobby's..

slangen daar heb ik nou niks mee, reptielen in het algemeen niet,vind het griezels
maar een tuinslang durf ik wel vast te houden.
PaytDelft
Lid
11 augustus 2009, 22:37 uur | Bericht #46002
Citaat van Impreza, dinsdag 11 augustus 2009, 16:10 uur Echt heerlijke chill muziek! Doet me een beetje denken aan Vangelis. Doe je dit via een programma of middels een keyboard en alle benodigde apparatuur?

Dank je. Ik gebruik idd veel synthesizers en zo. Daarnaast vind ik het ook leuk om er zang bij te hebben, hoewel dat lang niet altijd nodig is. Als er nog iemand is die zich geroepen voelt om een tekst te schrijven en in te zingen, dan is er het volgende nummer nog:

PlaneJain

En dit nummer is al deels voorzien van vocals, de rest volgt nog:

Immersion5

En dit is mijn muziekhoekje:

Nog meer synths en zo:

| Gewijzigd: 11 augustus 2009, 22:43 uur, door PaytDelft
DrizzleChaser Extraordinaire
12 augustus 2009, 07:30 uur | Bericht #46024
Mijn hobby's verschillen nog al wat van elkaar. Om te beginnen wil ik eerst zeggen dat 'het weer' mijn allergrootste hobby is, en dan vooral onweer natuurlijk..

Maar hier even wat hobby's op een rijtje...

Muziek
Ik hou voornamelijk van Trance/Techno/Dance muziek, en mix ook op z'n tijd wat. Maar top 40, house (classics) en elektro vind ik ook wel relax.

Huizen
Wat ik ook erg leuk vind zijn huizen. Vooral de opbouw en inrichting boeit mij van huizen. Ik ga binnenkort ook een makelaars-opleiding volgen.

Openbaar vervoer
Ik openbaar vervoer, en dan voornamelijk treinen & vliegtuigen een leuke hobby. Het is dan weer niet zo dat je me elke dag langs het spoor of bij een landingsbaan ziet staan.. Dat is maar heel sporadisch..

Uitgaan
Uitgaan is naast het weer mijn grootste hobby. Ik hou van een avondje disco, maar ben ook te vinden op grote feesten zoals Sensation en Mysteryland.

Een avondje zuipen met vrienden is ook altijd gezellig... (Denk nu niet dat ik een alcoholist ben hé)..
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.471 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 494 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 494, lezen 50 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 13".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden