In Nederland en Belgie zijn er (mede door het internet) in toenemende mate een aantal, vaak ietwat autistiforme en schuwe jongetjes van huis uit, die helemaal leeglopen op het zien van een ordinaire (onweers)bui met doodnormale regen. Onweer is kennelijk zoiets magisch voor die post-puberalen en die enkele seniore weergek dat ze door het dolle heen geraken als zich ergens een klein onweerspitje aandient op de radar, net over de Duitse grens. In hun wilde fantasie denken ze dan ook nog dat die bui hun kant op komt. Dit zijn ook bij uitstek de jochies die kicken op regen, terwijl gewone mensen natuurlijk het liefst droog weer hebben met zon, enfin.
Het "chasen" op z'n Hollands is een beetje een nieuwe trend en om de echte (vaak professionele) tornadochasers in de VS na te apen, worden buien gevolgd met auto's. Zonde van de tijd (en benzine) vaak, want het valt meestal tegen in dit gezapige buienland Ook in Amerika is het vaak duizenden kilometers rijden geblazen zonder ook maar 1 tornado te zien. Een groep Nederlandse weerkundigen (waaronder reliweerman Reinier van den Berg van RTL4) gaat bijna ieder jaar naar Amerika om tornado's te spotten en meestal zien ze slechts een dreigende wolkenlucht, inclusief halve slurf, maar meestal helemaal niets.
Als je dan uiteindelijk oog in oog staat met zo'n imponerend weerfenomeen, is het natuurlijk interessant om zo dicht mogelijk bij de tornado te komen, maar het verdient dan wel de aanbeveling op ruime afstand te blijven. De nieuwste kick echter is om midden in een tornado te vertoeven (en te filmen) en met speciale bepantserde voertuigen rijdt men dan pardoes de wervelwind in. Da's natuurlijk heel andere koek dan een braaf, onschuldig en voorspelbaar Hollands regenbuitje volgen in onze saaie Lage Landen.
Marc Putto, weerstrateeg
Over de chasers die tornado's in willen rijden. Dat is toch leuk als je je maar goed voor heb bereid. Ik volg dan alleen even niet wat er mis is met van afstand filmen en niet alle actie te krijgen. Je kan niet altijd goed zitten, dat zal een ieder die gaat chasen wel merken. Bovendien hebben de chasers die we het meest zien al jaren ervaring met het jagen.
Laat mensen lekken hun benzine verspillen! Als ze het een kick geeft om net die ene shot te maken is het de benzine echt wel waard!
dat ik op sta, glimlach, mijn camera op het balkon instaleer de bui of buien in de gaten hou, foto's probeer te maken moet ik weten.!
Ik, ben mij terdege bewust van het gevaar van het natuur geweld en sta daar niet alleen in.
Dat er sukkels rond lopen die zich daar niet van bewust willen zijn maakt niet dat je een hele groep over èèn kam kunt scheren.
Met een enorme shitload aan woorden probeer jij gewoon je jaloezie te uiten, dat er ook mensen zijn die plezier hebben in het leven hebben en ook weten wat hobbys zijn.
Met het "onze saaie lagen landen" geef jij duidelijk aan dat je een ontevreden persoon bent die niet weet hoe hij zijn tijd moet invullen.
Jou manier van uiten doet me sterk denken aan patiënten die een persoonlijke stoornis hebben.
Mag ik je 1 tip geven beste Marco:
Ga eens naar een speelgoedzaak, viswinkel of doe-het-zelf-zaak en probeer een vorm van ontspanning te zoeken, i.p.v. het op een banale manier afkraken van "jongetjes" die het fenomeen; weer als hobby hebben!
Ik wens je heel veel sterkte toe met de zoektocht; "je zelf te vinden"
Als je nog tips en/of levensvragen heb kun je zie altijd hier op het forum kwijt
Ongetwijfeld zul je door deze behulpzame weerfreaks geholpen worden!!
Met vriendelijke groeten,
Keesjovic
(sorry, kon het niet nalaten )
http://marcuzz1.hyves.nl/ | Gewijzigd: 10 juni 2009, 18:43 uur, door Oxize
Dat was een fanhyve van iemand anders, en na een opmerking van jan heb ik het daar verwijdert. Heb het zowel op Ziezo.biz geplaatst en de goede hyves opgezocht en geplaatst.
moet je een beetje zien als, klein kind wat een ander klein kind op een schommel ziet schommelen.
begint te stampen en te tieren dat de glijbaan leuker is... en als de kleine overstapt van de schommel naar de glijbaan, het jankertje dit ook doet en fijn gaat schommelen....
beste heer marcus, zoek ook een hobby:
bijgaand enkele suggesties..
koekfriemelen
fierljeppen
duimen draaien
scheepjes in fles bouwen
neuspeuteren