Een tornado heeft maandagmiddag 8 juni, in het dorp Kalinowo Kolonia, schade aangericht. In maar een paar minuten heeft de storm een volledige stenen schuur met de grond gelijk gemaakt, nabijgelegen gebouwen beschadigt en tientallen bomen ontworteld.
Omwonenden meldden dat het een aantal minuten na de klok van drie uur hard begon te regenen en hoorden een hevig fluitend geluid. Het leek wel alsof er een groot vliegtuig laag overvloog. Daarna hoorden zij een harde knal bij de schuur. De schuur was een opslag voor maïs, stro en landbouw materieel.
©Onweer-Online | Gewijzigd: 27 januari 2017, 13:02 uur, door Joyce.s
Gelukkig is het maar een schuur die gelijk is met de grond en zijn er geen slachtoffers.
Ik heb ook al het gevoel dat er in Europa sprake is van een echt tornado seizoen.
Gelukkig is het maar een schuur die gelijk is met de grond en zijn er geen slachtoffers.
Ik heb ook al het gevoel dat er in Europa sprake is van een echt tornado seizoen.
Dit was gisteren he, om verwarring te voorkomen.
Voor vandaag was er ook een kans op rukwinden en tornado's. Maar daarvan nog geen rapport gezien.
Voor vandaag was er ook een kans op rukwinden en tornado's. Maar daarvan nog geen rapport gezien.
Oh ja nu zie ik het pas... maar vandaag zal het er ook wel fel aan toe gegaan zijn.