Ik vind die 2e toch wel heel erg gladjes hoor, echt super bewerkt.
Die 3e vind ik ook niet zo verschrikkelijk overtuigend echt overkomen, al twijfel ik er toch wel aan.
Die 1e mhua, weet niet of het echt is, maar die lijkt wel het meest op echtheid.
Hoe dan ook, het zijn wel heel erg mooie (fantasie?) plaatjes.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Ter herinnering:
Ben benieuwd wat voor kopie er voor die 2e foto gevonden wordt (ben zelf niet zo thuis in schilderijen). Ik bedoel, als er van die 3e al een vergelijking wordt gevonden, dan zeker voor die 2e foto die mij nog veel onechter lijkt dan deze laatste | Gewijzigd: 3 juni 2009, 13:41 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
het zijn hoe dan ook schitterende plaatjes en ik zou sprakeloos zijn als ik het met m'n eigen ogen mag aanschouwen!!
Engeland hé...is niet ver weg , ze hebben daar wel vaker van die gekke weerfenomenen.
btw, alle foto's zijn momenteel een graadje beter op m'n laptop, heb net een nieuwe, de vorige is half overleden , de videokaart kapte ermee en deze zat helaas op het moederbord vast.
groetjes Ruk.
ps, deze uit oekraine blijft ook geweldig!!
Maar het verschijnsel wat is vastgelegd zal wel echt zijn
alleen met het blote oog zijn de contrasten veel minder, dus
op de foto's is het extra benadrukt door HDR techniek toe te passen.
het zijn hoe dan ook schitterende plaatjes en ik zou sprakeloos zijn als ik het met m'n eigen ogen mag aanschouwen!!
Engeland hé...is niet ver weg , ze hebben daar wel vaker van die gekke weerfenomenen.
btw, alle foto's zijn momenteel een graadje beter op m'n laptop, heb net een nieuwe, de vorige is half overleden , de videokaart kapte ermee en deze zat helaas op het moederbord vast.
groetjes Ruk.
ps, deze uit oekraine blijft ook geweldig!!
*youtube filmpje*
ik moest net ook aan dat filmpje denken, toen iemand het hier had over gezichten in de wolken! erg freaky verschijnsel
Kwam net pas tegen dat deze Asperatus bestond. Of het nou bewerkte foto's zijn of niet: het is natuurlijk geen onzin dat deze kenners de vormen niet kunnen classificeren. Ze stellen niet voor niets een nieuwe klasse voor. Erg bijzonder hoor, dat soort luchten doen je echt vol bewondering naar adem snakken | Gewijzigd: 28 juli 2009, 12:25 uur, door talkyr86
Deze foto is gemaakt boven Erie, Pennsylvania op 4 juni 2011 rond het middaguur.
Op dezelfde dag rond 14.00h lokale tijd werd deze foto gemaakt in Vinco, PA.
Spartansburg, Pa
Bron: Accuweather | Gewijzigd: 9 februari 2017, 10:29 uur, door Joyce.s
Desalniettemin zijn die laatste drie foto's toch gewoon in de categorie whalesmouth?
Wat ik met herinner van de Asperatus waar ze het over hadden, was dat de wolken er gigantisch intimiderend uitzagen, maar geen link hadden met storm of ander extreem weer. Die laatste drie zijn toch gewoon duidelijk gekoppeld aan de voorkant van een onweersbui.
Of zie ik het dan verkeerd?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
zoiets heb ik ook een keer op de foto gezet,
(nu ga ik toch twijfelen want de foto's van mij waren midden in een MCS, dat lijkt bij die ook | Gewijzigd: 13 juni 2011, 16:28 uur, door onweeer
zoiets heb ik ook een keer op de foto gezet,
(nu ga ik toch twijfelen want de foto's van mij waren midden in een MCS, dat lijkt bij die ook
Die foto's (laatste 4) zijn totaal anders dan jou foto's
Als ik die foto's zo zie dan denk ik dat het fake is, maar dat dacht ik vroeger ook altijd van
shelfclouds en rolwolken, toen dacht ik ook dat die niet bestaan!
Als ze idd fake zijn, dat zijn ze wel mooi ge-photoshopped