Volgende voorspelling: -
In het midden en oosten van het land is er kans op enkel zwak Östgewitter dat tegen zonsondergang al gauw uit elkaar valt. De buien zullen ook niet zwaar zijn maar kunnen zeer lokaal toch pittig uitpakken. Zware neerslaghoeveelheden worden ook niet verwacht.
Voor de kaarten zie de website.
Denk dat het voor 80% droog blijft en dat het bij een beetje gespetter blijft....;) jammer voor de sensatiezoekers | Gewijzigd: 31 mei 2009, 12:51 uur, door wetboy
Wat bedoel je met sensatiezoekers? Er is wel degenlijk onweer in aankomst. Frequente buien, 40-60% kans op onweer dus waar bazeer jij je verhaaltje op?
BSW-voorspelling 12u30
Zware neerslaghoeveelheden worden ook niet verwacht.
buienradar.nl: kleine kans op een lokale onweersbui. Vannacht wordt het helder en koelt het af naar een graad of 14. | Gewijzigd: 31 mei 2009, 14:26 uur, door wetboy
[attachment=21004:ASIINWP_...531_1200.png]
In Polen is het feest aan het worden denk ....:D
Ben ik niet mee eens. Zie afgelopen weer maar die MCS die in Zuid Frankrijk zat. Voor de MCS uit zitten ook weer nieuwe CB's
Een MCS is een Mesoscale Convective System, een onweerscomplex zoals we er op 25 mei maarliefst vier (!) in een rij langs hebben zien trekken. Het kenmerkende van een MCS is dat ze de hele nacht kunnen overleven maar uitsterven zodra de zon opkomt, dat heeft met opwarming van de bovenste wolkenlagen te maken. | Gewijzigd: 31 mei 2009, 16:59 uur, door Christianos
Ja, ik verwacht de eerste buien eigenlijk niet voor 20.00/21.00uur. En het voorste gebied wat nu nog in oost duitsland zit lijkt, naar mijn idee, ook al weer iets aan intensiteit de verliezen.
Boven polen explodeert de boel
Komt onze kant op