En hoe zit het met jullie onweer-alarm? Tot nu toe zie ik niet veel activiteit in het ZW op blitzortung maar wel veel N van de Wadden, hoop voor jullie dat er vanavond nog wat te beleven valt...
Tot morgen, oftewel à demain, G.
Vandaag vergelijkbaar met gisteren: weer spectaculaire cirrus zonder vroege stratus, wind ZW 1-2 Bfrt., meest zonnig, luchtdruk 1012 hpa, lv max 74, min 35 %, temp. min 9,1, max 24,9 C.
Tot morgen, G.
Tot morgen, G.
De niet noemenswaardige wind kwam ergens uit de ZW-hoek, de luchtdruk is 1004 hpa, lv max 76, min 36 %, temp min 13, max 31,7 C.
Tot morgen, G.
Al het onweer gaat gelukkig ten O van ons langs, ziet er niet naar uit dat het NL aandoet.
Tot morgen, G.
Voor jullie geen stekkers trekken geweest omdat het ten oosten langs trok?
In het oosten is niets geweest. Nu zwaar bewolkt hier, maar eventuele onweersbuien lijken ons niet te bereiken, of ze moeten nu spontaan ontstaan.
Een prachtige dag gehad met veel zon na een mistige nacht, de ochtend geheel onbewolkt, na de middag wat vriendelijke katoendotjes met cirrus en contrails daarboven bij een W-ZW wind 3-4 Bfrt., luchtdruk 1003 hpa, lv max 85, min 40 %, temp min 9,9, max 25,8 C.
Talkyr, het onweer passeerde zo'n 60 km O van ons, dus ik hoefde nèt niet de stekkers te trekken; als het serieuze supercellen zijn, moet ik een veiligheidsmarge van zo'n 100 km in acht houden, en dit waren geen supercellen, gelukkig! Dit zal jullie, onweergekken in NL, ongeloofwaardig overkomen, maar niemand HIER stelt z'n dure electronica bloot aan het geweld van een supercell.
En, voor Maarten Brandt: jouw Oosten en mijn Oosten liggen nogal uit elkaar: ik woon in Bretagne, Frankrijk, héél ver W-ZW van jouw woonplaats, vermoed ik zomaar.
Tot morgen, G.
Wel weer matig dat de luchtmacht Mirages over Bretagne laat vliegen...machtsvertoon naar Engeland? Nee vast niet.
De wind vanmiddag was Z-ZW 7 Bfrt., luchtdruk 1003 hpa, lv max 81, min 60 %, temp min 11,2, max 21,5 C. en daalt snel.
Tot morgen, G.