Tot morgen, G.
Talkyr, voordat ik hier kwam wonen dacht ik niet dat het zó stil zou kunnen zijn. Vandaag cirkelden vier zweefvliegers boven elkaar onder dezelfde cu., en ik kon de verschillende fluittonen van elkaar onderscheiden. Maar het is niet altijd zo stil; als er met een aantal trekkers en combines geoogst wordt...
Tot morgen, G.
Om één of andere reden kan ik franssie (koffiehoek, gisteravond) niet in dat draadje danken voor zijn link betreffende navigatie; ik kan dat dromen, maar voor andere belangstellenden kan ik 'm sterk aanbevelen!
Tot morgen, G.
Tot morgen, G.
Vandaag ook weer zo'n dag met puur slecht weer: zon, wattenplukjes, een NW zephyrtje van 1 Bfrt., luchtdruk 1008 hpa, lv max 81, min 44 %, temp min 8,1, max 25,8 C.
Maar de winter is een ander verhaal: eerst sla je 's zomers hout in dat netjes gestapeld moet worden (kost geld en je krijgt 't warm, terwijl het al warm genoeg is), dan moet het ingekort en gespleten worden (krijg je het wéér warm terwijl het nog niet echt koud is), en als het wèl echt koud is moeten af en toe -elke week- de houtkachels (we hebben er twee) worden schoongemaakt, terwijl we elke dag het hout moeten aandragen (worden we dan wel moe, maar niet warm van). Zo gaan er per winter zo'n 12 m2 eiken, beuken, kastanje of wilg doorheen, die we dan gemiddeld vier keer hebben versjouwd. We overwegen dan ook pelletverwarming, veel efficiënter.
Tot morgen, G.
Tot morgen, G.
Vanaf m'n laatste bericht is het echt Bretons rotweer geweest: af en toe bewolking maar nooit 's dagenlange regen, veel zon, bijna geen wind uit alle windstreken, temperaturen tussen 10 en 30 C., de lv ging ook op en neer zonder toestemming te vragen, en de luchtdruk is wat bangelijk blijven hangen rond 1007 hpa. En vandaag is het haast nóg erger: ik kwam een Nederlandse automobiel tegen; toppunt van rampspoed toch, want wat moeten die arme mensen hier?
Tot morgen, G.
O en de Nederlandse auto met of zonder caravan???
Opnieuw een vréselijke dag: begonnen met wat cirrus en contrails werd de hemel gaandeweg strakblauw bij een W-ZW windje 1-2 Bfrt., luchtdruk wat omlaag naar 1006 hpa, lv max 74, min 29 %, temp min 10,9, max 32,1C.
Hoop jullie nog lang te blijven informeren & vermaken, tot morgen, G.