Morgen de Ventoux; wielerliefhebbers, veel plezier! Tot dan, G.
Een dag vol onschuldige cu, met daarboven de contrail-getuigen van het Zuidgaand- en terugkerend vacantieverkeer; wind ZW 2 Bfrt., luchtdruk 1015 hpa, lv max 81, min 46 %, temp min 8,1, max 25,7 C. En wat een geweldige finale bergetappe, ik heb genoten. Tot morgen, G.
Tot morgen, groet, G.
Tot morgen, G.
Tot morgen, G.
De nacht was vrijwel onbewolkt, net als de ochtend, op veel cirrus en contrails na. In de loop van de dag namen de wind (ZW Bfrt.3-7) en de bewolking steeds verder toe tot er begin van de avond buien begonnen te vallen. Luchtdruk 1003 hpa, lv max 77, min 48 %, temp min 10,5, max 25,3 C.
Nou ga ik maar weer opnieuw mijn artikeltje schrijven. Tot morgen, G.
weer een prachtige Bretoense dag met volop zon en veel pluizige wattenbolletjes bij een lieflijk ZW briesje 2 Bfrt., luchtdruk 1014 hpa, lv max 74, min 42 %, temp min 9,8, max 25,2 C.
Mevrouw G is weer thuis, en het gisteren alsnog verzonden blog-artikeltje is te vinden op www.startedsailing.com/han-blog.html. Je moet wel Engels kunnen lezen... Ojee, alweer offtopic. Sorry, mea maxima culpa.
Tot morgen, G.
Laatst was er een discussie op het Frankrijkforum met iemand (een Nederlandse import, tijdelijk of permanent) die zo'n valwind als gisteravond in Dalfsen de boomstammen deed knappen in Frankrijk meemaakte: ieder was ervan overtuigd dat dit in Nederland nóóit voorkwam, want de buien in Fr. zijn nou eenmaal véél zwaarder... Ik heb ze op O-O gewezen om wat wijzer te worden, maar ik vrees dat dat niet veel effect heeft gehad, behalve dat ik me weer wat minder geliefd heb gemaakt. Maar misschien houden jullie er wat extra bezoekers aan over.
Tot morgen, G.
Prachtige plaat van dat aambeeld boven W-Afrika trouwens, nog nooit zo mooi en zo hoog gezien! Tot morgen, G.
Tot morgen, G.
Het mocht hier wel eens regenen want alles was zo kurk droog. En met de hoge temperaturen in het vooruitzicht is het voor de natuur wel eventjes een verademing.