mijn advies is , ga vooral door , want ons weer komt ook wel vaak uit zuidelijke richtingen , en dan hebben we ECHT wel wat aan je weerberichten ....
thumbs up G !!!
groeten uit het hoge friesland , SuperCell | Gewijzigd: 24 juni 2009, 23:08 uur, door thijmco
Temp. min. 14, max. nu 29,5, wordt nog wel 30+ C. naar schatting (morgen definitief); lv. max. 68, min. 41 %, luchtdruk 999 hpa. en dalend. Dank voor jullie bijval gisteren, fijn te horen dat jullie er wat aan hebben.
Tot morgen, groet, G.
Temp. min. 14, max. nu 29,5, wordt nog wel 30+ C. naar schatting (morgen definitief); lv. max. 68, min. 41 %, luchtdruk 999 hpa. en dalend. Dank voor jullie bijval gisteren, fijn te horen dat jullie er wat aan hebben.
Tot morgen, groet, G.
Zit je in Frankrijk?
Dank zij een teruggevonden 70-er jaren middengolfradio'tje (te gebruiken als onweer-alarm) en meteox weet ik dat we nu buiten de gevarenzone zijn; onweerscomplex (meest hoog-horizontaal) lijkt over Het Kanaal richting ZO-Engeland te drijven... of volgt het de Vlaamse kust richting Zeeland?
Max. temp. was goed geschat, 30,4 C.; min. lv. 38 %, luchtdruk stijgt weer. Donderkopjes vervangen door fijne schaapjes-cirrus, drijvend op Z.-wind.
Tot morgen, G.
Max. temp. was goed geschat, 30,4 C.; min. lv. 38 %, luchtdruk stijgt weer. Donderkopjes vervangen door fijne schaapjes-cirrus, drijvend op Z.-wind.
Tot morgen, G.
De situatie aandachtig bekijkende gok ik op de eerst geschetste situatie
Tot slot een interpratievraag: zie ik het goed dat meteox alle, dus ook horizontale, ontladingen toont en blitzortung alleen de inslagen?
Veel plezier met het onweer dit weekend, tot morgen, G.
Maar ik hoor dat je vrij bent gebleven van onweer? Dat is mooi voor de apparatuur in ieder geval.
Vrij van inslagen anyway talkyr; maar we zijn hier extra+ voorzichtig vanwege alle bovengrondse kabels & beperkte verzekeringsdekking; ik ben dan dus ook extra+ vroeg met stekkertrekken; toen we nog in NL woonden zou ik dit nooit geloofd hebben.
Groet, G.
Wie wil er nou in Bretagne met vacantie, of zelfs: er wonen?? Al die regen, al die wind... Ik raad het echt iedereen af, er zijn al teveel Engelsen hier, en we zitten niet op NL'ers te wachten, we hebben het prima zo met z'n 2-tjes.
Groet, tot morgen, G.
Maar aan de andere kant is het bij jullie een prachtige dag geweest, al lijkt het me wel wat warm.
Ironie, talkyr, ironie... ten aanzien van alle vooroordelen; maar, als je ooit in de buurt bent, welkom. Groet, G.
Groet, tot morgen, G.
Tot morgen, G.
De zwakke wind kwam vandaag overal vandaan, de bewolking was een mengelmoes van alles wat je maar kunt bedenken; luchtdruk 1010 hpa., lv. max. 72, min. 40 %; temp. min. 16,7, max. 30,3 C. Regen, regen, waar blijf je...
Groet, G.