Maar goed, wéér zo'n dag dus: somber, grijs en kil met regen of motregen, wind ZO 1-2 Bfrt., luchtdruk 992 hPa, lv rond 85 %, temp min 4,3, max 10,1 C. Hoort echt bij de herdenking, vandaag, van al die miljoenen dooie soldaten van La Grande Guerre.
Tot morgen, G.
Narmolanya, ken je het Groothoofd en het café Groothoofd niet? Uitzicht over het mooiste binnenvaartkruispunt van Europa! Koffie en een appeltaartpunt met slagroom bij het raam, en groet het uitzicht namens Guillaume, please?
Tot morgen, G.
Bij helder weer echt een prachtig uitzicht
Een voortzetting vandaag van het weer van gisteren, alleen nog meer wind, ZW 5-9 Bfrt.; onze Engelse vrienden hadden gistermiddag nog net op tijd hun veerboot naar Plymouth, en onze naburige kastanjebomen die nog flink in blad staan, hebben het tot nu overleefd; maar vannacht en morgenochtend waait 't ook nog wel wat.
Luchtdruk 990 hPa, lv max 87, min 78 %, temp min 11, max 15,2 C.
Tot morgen, G.
Tot morgen, G.
Cashewnoten
De zachte dagen die Jan voor Frankrijk voorzag zorgen alleen in het zuiden voor hoge temperaturen, maar ik ben niet jaloers; ze hebben het daar deze zomer niet altijd naar hun zin gehad.
Tot morgen, G.
Helemaal geen kwaaie dag dus, en de bomen staan in de mooiste herfstkleuren; ik wou dat ik kon schilderen.
Tot morgen, G.