Lv gezakt van 72 naar 54 %; temperatuur omhoog van 12 naar 27,6 C., luchtdruk iets omlaag naar 1009 hpa.
De zweefvliegers hebben een fantastische dag; we hebben een vliegveldje vlakbij en ze zijn met bosjes aan het roncirkelen.
Groet, G.
Jazeker talkyr, in de late 50'er jaren, als 15-jarige, mocht ik eens mee omdat ik altijd met mijn mond wijdopen bij het hek stond op Terlet. Ik zal dat nooit vergeten: een kiekendief vloog mee, ongelooflijk! Later "vloog" ik met de wind, in slechts twee dimensies helaas, maar spannend genoeg, als zeiler over zee; van vliegen in drie dimensies is het nooit meer gekomen. Jammer? Ik weet het niet. Ik heb iig niets aan spanning gemist in m'n leven.
Groet, G.
Groet, G.
Zeilen is ook heel erg leuk, dat heb ik afgelopen jaar nog mogen ervaren. Toen heb ik 24 uur lang aan één stuk gezeild. Wel is dat flink onderbroken door een zware onweersbui, maar daarna was het des te mooier op het water
Waar? Morgen lees ik weer, nu een douche en maffen; tot dan, G.
Groet, G.
had gister nix op je bericht uitgedaan, was ff weg
fijn weekend verder
SuperCell
Bretagne lijkt qua weer meer op NL dan je denkt, supercell; zachter winters, nou ja, kortom een ècht zeeklimaat. Maar de Bretons, (de èchte) vinden dit het mooiste stukje Frankrijk en ik ben het met ze eens. Ik blijf definitief hier (nou ja, een jaarlijks bezoekje aan kinders en kleinkinders daargelaten) en hoop hier ook te eindigen. Groet, G.
weer een mooie dag die begon met saaie stratus, een min. temp. van 12 C., een max. lv. van 76 %, die stegen, en respectievelijk, daalden naar 24,8 C. en 42 %. Luchtdruk vrijwel stabiel, nu 1008 hpa. In de loop van de dag meer zon, met opnieuw middelhoge watten-cumulus drijvend met NO.-wind en cirrus en contrails daarboven met ZW-wind.
Groet, G.
Groet, G.
Groet, G.
P.S. Ik was te vroeg met de max. temp.: die heeft zojuist 26,6 C. bereikt. Tot morgen, G.
Vandaag hou ik 't kort, moet (o, miraculeus internet) via webcam kijken naar m'n 5 dagen oude kleinzoon in het Dordtse ziekenhuis.
Groet, G.
Groet, G.