Deel 1
Al dagen van te voren stond het al op de kaarten. Maandag kon nog wel eens een interessante onweers dag gaan worden. De cape haalde op de kaarten makkelijk de 2500 met een lifted van -10!
Estofex zag het ook positief in en gaf een code2 aan voor heel de Benelux.
:(
Nog een foto van de shelfcloud.
Als laatste nog een filmpje welke ik heb gemaakt van de shelfcloud.
http://www.youtube.com/watch?v=2WC8Apn-REA
| Gewijzigd: 27 mei 2009, 22:54 uur, door Ricky93
Kort na passage van de buienlijn ontstond in zeeland nog een Active buienlijn welke in die lengte richting over het westen trok. Hierdoor was er om de 1-2 seconden weerlicht zichtbaar :mrgreen:
Het radarbeeld van de buienlijn.
Het viel mij op dat de buienlijn veel cg’s produceerde.
Kan dit een rolwolk zijn? Aangezien de basissen zich op 6000 voet hoogte bevonden leek de mogelijke rolwolk zich laag aan de horizon te bevinden.
Om half4 in de nacht was het dan eindelijk zover, Het MCS complex welke eerder die nacht nog een supercell met hook voor zware hagel heeft bezorgt was nu uitgegroeid tot een squall-line.
Grote neerslag pitten naderen België…
Welke samen smolten tot een squall-line.
Met onweer detectie.
| Gewijzigd: 27 mei 2009, 22:53 uur, door Ricky93
Het onweer was zeer actief. Overal werd de hemel verlicht. Het maximaal aantal ontladingen telde zoon 2 stuks per seconden. De stroboscoop van bliksem bestond helaas het meeste uit IC en CC’s
Hier onder een selectie van de best gelukte foto’s.
Alle foto’s zijn onbewerkt dus ze kunnen een stuk beter.
Later vandaag of morgen komen er nog filmpjes bij van de stroboscoop bliksem welke die nacht tezien was.
Mvg,Rick | Gewijzigd: 27 mei 2009, 22:54 uur, door Ricky93
Ook hele mooie foto's en verslagje
Haha:P Gerco woont hier ook in de buurt dus veel foto's zullen op elkaar lijken. Gerco heeft ook ongeveer de zelfde verslagen typwijze als ik doe dus het kan heel goed kloppen wat jij zegt
Er was dus ultiem veel bliksem. Maar hoe was de kwaliteit van de donder? Dat moet toch aan een stuk langdurig lawaai met daartussen door knallende uitschieters hebben gegeven.
Groet,
Maarten Brandt