Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
maurice
Lid
27 mei 2009, 16:30 uur | Bericht #31130
Bij deze wat er in Alkmaar zoal gebeurde. Aan het einde een een paar 'dansende' schichten boven de weilanden.

| Gewijzigd: 27 mei 2009, 16:42 uur, door talkyr86
Robin B
Lid
27 mei 2009, 16:44 uur | Bericht #31134
Mooi filmpje , ik woon in warmenhuizen en het waren pittige inslagen daar in Alkmaar .

hier was het ook wel vet
Waarom deze advertentie?
talkyr86
Lid
27 mei 2009, 16:48 uur | Bericht #31136
Wow mooi filmpje zeg
Annette
Lid
27 mei 2009, 17:05 uur | Bericht #31145
Erg mooi filmpje!! Welk software programma heb je gebruikt om het te bewerken?
Dat krakende geluid is ook heerlijk zeg!
maurice
Lid
27 mei 2009, 17:20 uur | Bericht #31155
Citaat van Annette, woensdag 27 mei 2009, 15:05 uur Erg mooi filmpje!! Welk software programma heb je gebruikt om het te bewerken?
Dat krakende geluid is ook heerlijk zeg!

Hee Annette,

Ik gebruik Final Cut Pro, maar heb expres weinig 'bewerkt'. Ook geen muziek, dat vind ik vaak alleen maar afleiden. Maar ik heb die bliksems wel frame voor frame kunnen analyseren. Prachtig toch!

Groet,
Maurice
maurice
Lid
27 mei 2009, 17:24 uur | Bericht #31157
Citaat van Svenn, woensdag 27 mei 2009, 15:20 uur Heerlijke dat filmpje! Ik hou van die inslagen er was trouwens iemand die het over een piep geluid had op het forum bij een inslag, luister eens goed bij inslag 2 0;41 seconden ong daar hoor je het en ja die crawlers, wat heb ik er van genoten maandag en gisternacht. heb er nog nooit zoveel gezien

top filmpje

overigens jammer dat die niet insloeg in de molen bij dat weiland zou een super shot zijn geweest !

Jaaa. Niet normaal. Had ik niet eens gehoord. Een hele korte maar hoge toon, die bedoel je toch? Je hebt goede oren. Jammer dat ik de camera net niet op de watertoren (het wapen van Alkmaar) had gericht, dat doe ik normaal wel altijd.

Groet,
Maurice
Robin B
Lid
27 mei 2009, 17:50 uur | Bericht #31160
Citaat van maurice, woensdag 27 mei 2009, 17:24 uur Jaaa. Niet normaal. Had ik niet eens gehoord. Een hele korte maar hoge toon, die bedoel je toch? Je hebt goede oren. Jammer dat ik de camera net niet op de watertoren (het wapen van Alkmaar) had gericht, dat doe ik normaal wel altijd.

Groet,
Maurice

Maar waar woon jij eigenlijk ? Ik woon zelf in warmenhuizen 13 km van alkmaar af:P

Idd mooi inslagen

Helaas paar huizen in de fik gevlogen
27 mei 2009, 19:28 uur | Bericht #31196
Citaat van maurice, woensdag 27 mei 2009, 17:20 uur Hee Annette,

Ik gebruik Final Cut Pro, maar heb expres weinig 'bewerkt'. Ook geen muziek, dat vind ik vaak alleen maar afleiden. Maar ik heb die bliksems wel frame voor frame kunnen analyseren. Prachtig toch!

Groet,
Maurice

Lekker man, echt hele mooie bliksems en lekker blauw.
Final Cut Pro gebruik ik ook, heerlijk op de Mac.
Welke camera heb je ervoor gebruikt?
Ik gebruik deze http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=11361
Hoe heb je ge-exporteerd?
astritos
Lid
27 mei 2009, 19:41 uur | Bericht #31201
Superfilm!! Heb genoten.
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
maurice
Lid
28 mei 2009, 10:51 uur | Bericht #31342
Citaat van Mark-Emmen, woensdag 27 mei 2009, 17:28 uur Lekker man, echt hele mooie bliksems en lekker blauw.
Final Cut Pro gebruik ik ook, heerlijk op de Mac.
Welke camera heb je ervoor gebruikt?
Ik gebruik deze http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=11361
Hoe heb je ge-exporteerd?

Dag Mark,

Ik gebruik de everio. Helaas wil ik bijna zeggen. Er zit geen (horizontale) stabilisator op (geeft jvc toe), en in het donker wordt het al snel een probleem. Verder heb ik 500 jaar lopen rotzooien om die TOD files om te zetten. Sinds ik m'n appeltje met final cut pro heb is dat geen probleem meer.
Ik heb ge-exporteerd: 'export, using quick time conversion'.
Bij het vertragen kun je kiezen tussen 'frame blending' aan of uit, dat scheelt bij sommige flitsen ook.

Jou camera bevalt goed, ziet er top uit. Ik ben een sony pd 170 gewend, moest ik misschien toch maar eens doen.

Vriendelijke groet,
Maurice
jvc_gz_hd7.jpg

Annette
Lid
28 mei 2009, 16:39 uur | Bericht #31396
Citaat van maurice, woensdag 27 mei 2009, 15:20 uur Hee Annette,

Groet,
Maurice

Super!! Bedankt voor de tip!! Ik ga d'r ook ffies voor kijken...
28 mei 2009, 20:35 uur | Bericht #31415
Citaat van maurice, donderdag 28 mei 2009, 10:51 uur Dag Mark,

Ik gebruik de everio. Helaas wil ik bijna zeggen. Er zit geen (horizontale) stabilisator op (geeft jvc toe), en in het donker wordt het al snel een probleem. Verder heb ik 500 jaar lopen rotzooien om die TOD files om te zetten. Sinds ik m'n appeltje met final cut pro heb is dat geen probleem meer.
Ik heb ge-exporteerd: 'export, using quick time conversion'.
Bij het vertragen kun je kiezen tussen 'frame blending' aan of uit, dat scheelt bij sommige flitsen ook.

Jou camera bevalt goed, ziet er top uit. Ik ben een sony pd 170 gewend, moest ik misschien toch maar eens doen.

Vriendelijke groet,
Maurice

Ik begrijp hoe je hebt ge-exporteerd. In welk bestandsformaat bedoelde ik eigenlijk en hoe groot je uitkwam in MB of GB
lovejer
Lid
28 mei 2009, 21:27 uur | Bericht #31422
Ja idd bij 0.38 hoor je echt zo'n klein piepje! Nog nooit eerder gehoord of het is me nooit opgevallen misschien!
ONWEER-staanbaar
28 mei 2009, 22:37 uur | Bericht #31439
ik herkende de watertoren meteen, op het filmpje je heb heb er nml wel ers naar gericht tijdens het filmen zag ik mijn broer woont daar 100 meter vanaf als hij zijn huis afverbouwt heeft.

bij die molen is dat degene bij de hoornsevaart?
als dat zo is dan is die al 2x afgefilkt alleen als ik het goed heb nog niet door bliksem (2x door vuurwerk nml)

ik zelf kom uit langedijk en heb in heerhugowaard gewoont en nu woon ik in breda daar was erg veel weerlicht met weinig geluid die nacht. helaas. ik heb wel gefilmt maar ik heb geen ramen opgegedaan ivm de hevige windvlagen. en de ramen waren nat
http://picasaweb.google.com/firstwingman/O...feat=directlink
ik heb de tijden van bliksems er onder vermeld (wel zo handig )
tis gefilmt met een T700 (jah het is een mobiel )

groetjes Rene
Firstwing
28 mei 2009, 22:47 uur | Bericht #31440
zalig maurice !
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
maurice
Lid
29 mei 2009, 11:21 uur | Bericht #31464
Citaat van Mark-Emmen, donderdag 28 mei 2009, 18:35 uur Ik begrijp hoe je hebt ge-exporteerd. In welk bestandsformaat bedoelde ik eigenlijk en hoe groot je uitkwam in MB of GB

Hee Mark,

Het is een quicktime film en het is 326,1 MB. Ik ben in de experimenteer-fase want ik ben net overgestapt van AVID naar Final Cut, maar ik vond het wel ok zo. (Qua grootte/kwaliteit verhouding dan.)

Greetz.
maurice
Lid
29 mei 2009, 11:26 uur | Bericht #31465
Citaat van FirstwingBreda, donderdag 28 mei 2009, 20:37 uur ik herkende de watertoren meteen, op het filmpje je heb heb er nml wel ers naar gericht tijdens het filmen zag ik mijn broer woont daar 100 meter vanaf als hij zijn huis afverbouwt heeft.

bij die molen is dat degene bij de hoornsevaart?
als dat zo is dan is die al 2x afgefilkt alleen als ik het goed heb nog niet door bliksem (2x door vuurwerk nml)

ik zelf kom uit langedijk en heb in heerhugowaard gewoont en nu woon ik in breda daar was erg veel weerlicht met weinig geluid die nacht. helaas. ik heb wel gefilmt maar ik heb geen ramen opgegedaan ivm de hevige windvlagen. en de ramen waren nat
http://picasaweb.google.com/firstwingman/O...feat=directlink
ik heb de tijden van bliksems er onder vermeld (wel zo handig )
tis gefilmt met een T700 (jah het is een mobiel )

groetjes Rene

Dan ben ik bijna zijn buurman want ik woon dus ook achter de watertoren. Die molen staat in het weiland net ten westen van Alkmaar. De buien hingen (rond 04.00 uur) meer ten oosten van Alkmaar en naar die richting kijk ik op het filmpje ook. Achter die molen ligt dus Alkmaar. Als er bijzonder weer aankomt ga ik daar altijd heen. Prachtige weilanden en een doodlopend straatje. Door het bruggetje sta je wat hoger, ideale weerspot-plek!
29 mei 2009, 22:44 uur | Bericht #31520
Citaat van maurice, vrijdag 29 mei 2009, 10:26 uur Dan ben ik bijna zijn buurman want ik woon dus ook achter de watertoren. Die molen staat in het weiland net ten westen van Alkmaar. De buien hingen (rond 04.00 uur) meer ten oosten van Alkmaar en naar die richting kijk ik op het filmpje ook. Achter die molen ligt dus Alkmaar. Als er bijzonder weer aankomt ga ik daar altijd heen. Prachtige weilanden en een doodlopend straatje. Door het bruggetje sta je wat hoger, ideale weerspot-plek!
forestusstraat toevallig??

mooi gedaan hoor.
Firstwing
30 mei 2009, 05:27 uur | Bericht #31525
Mooie flitsen vooral op 2.00
cool!
Ricky93
Lid
30 mei 2009, 16:29 uur | Bericht #31545

Mooi filmpje! Mooie kwaliteit ook. Leuk om die kikkers te horen. Hier hoorde je precies het zelfde:P
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.481 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 648 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 648, lezen 9 mensen het topic "Onweerskansen 28 april tem 4 mei".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden