Dat krakende geluid is ook heerlijk zeg!
Hee Annette,
Ik gebruik Final Cut Pro, maar heb expres weinig 'bewerkt'. Ook geen muziek, dat vind ik vaak alleen maar afleiden. Maar ik heb die bliksems wel frame voor frame kunnen analyseren. Prachtig toch!
Groet,
Maurice
top filmpje
overigens jammer dat die niet insloeg in de molen bij dat weiland zou een super shot zijn geweest !
Jaaa. Niet normaal. Had ik niet eens gehoord. Een hele korte maar hoge toon, die bedoel je toch? Je hebt goede oren. Jammer dat ik de camera net niet op de watertoren (het wapen van Alkmaar) had gericht, dat doe ik normaal wel altijd.
Groet,
Maurice
Groet,
Maurice
Maar waar woon jij eigenlijk ? Ik woon zelf in warmenhuizen 13 km van alkmaar af:P
Idd mooi inslagen
Helaas paar huizen in de fik gevlogen
Ik gebruik Final Cut Pro, maar heb expres weinig 'bewerkt'. Ook geen muziek, dat vind ik vaak alleen maar afleiden. Maar ik heb die bliksems wel frame voor frame kunnen analyseren. Prachtig toch!
Groet,
Maurice
Lekker man, echt hele mooie bliksems en lekker blauw.
Final Cut Pro gebruik ik ook, heerlijk op de Mac.
Welke camera heb je ervoor gebruikt?
Ik gebruik deze http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=11361
Hoe heb je ge-exporteerd?
Final Cut Pro gebruik ik ook, heerlijk op de Mac.
Welke camera heb je ervoor gebruikt?
Ik gebruik deze http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=11361
Hoe heb je ge-exporteerd?
Dag Mark,
Ik gebruik de everio. Helaas wil ik bijna zeggen. Er zit geen (horizontale) stabilisator op (geeft jvc toe), en in het donker wordt het al snel een probleem. Verder heb ik 500 jaar lopen rotzooien om die TOD files om te zetten. Sinds ik m'n appeltje met final cut pro heb is dat geen probleem meer.
Ik heb ge-exporteerd: 'export, using quick time conversion'.
Bij het vertragen kun je kiezen tussen 'frame blending' aan of uit, dat scheelt bij sommige flitsen ook.
Jou camera bevalt goed, ziet er top uit. Ik ben een sony pd 170 gewend, moest ik misschien toch maar eens doen.
Vriendelijke groet,
Maurice
Groet,
Maurice
Super!! Bedankt voor de tip!! Ik ga d'r ook ffies voor kijken...
Ik gebruik de everio. Helaas wil ik bijna zeggen. Er zit geen (horizontale) stabilisator op (geeft jvc toe), en in het donker wordt het al snel een probleem. Verder heb ik 500 jaar lopen rotzooien om die TOD files om te zetten. Sinds ik m'n appeltje met final cut pro heb is dat geen probleem meer.
Ik heb ge-exporteerd: 'export, using quick time conversion'.
Bij het vertragen kun je kiezen tussen 'frame blending' aan of uit, dat scheelt bij sommige flitsen ook.
Jou camera bevalt goed, ziet er top uit. Ik ben een sony pd 170 gewend, moest ik misschien toch maar eens doen.
Vriendelijke groet,
Maurice
Ik begrijp hoe je hebt ge-exporteerd. In welk bestandsformaat bedoelde ik eigenlijk en hoe groot je uitkwam in MB of GB
bij die molen is dat degene bij de hoornsevaart?
als dat zo is dan is die al 2x afgefilkt alleen als ik het goed heb nog niet door bliksem (2x door vuurwerk nml)
ik zelf kom uit langedijk en heb in heerhugowaard gewoont en nu woon ik in breda daar was erg veel weerlicht met weinig geluid die nacht. helaas. ik heb wel gefilmt maar ik heb geen ramen opgegedaan ivm de hevige windvlagen. en de ramen waren nat
http://picasaweb.google.com/firstwingman/O...feat=directlink
ik heb de tijden van bliksems er onder vermeld (wel zo handig )
tis gefilmt met een T700 (jah het is een mobiel )
groetjes Rene
Hee Mark,
Het is een quicktime film en het is 326,1 MB. Ik ben in de experimenteer-fase want ik ben net overgestapt van AVID naar Final Cut, maar ik vond het wel ok zo. (Qua grootte/kwaliteit verhouding dan.)
Greetz.
bij die molen is dat degene bij de hoornsevaart?
als dat zo is dan is die al 2x afgefilkt alleen als ik het goed heb nog niet door bliksem (2x door vuurwerk nml)
ik zelf kom uit langedijk en heb in heerhugowaard gewoont en nu woon ik in breda daar was erg veel weerlicht met weinig geluid die nacht. helaas. ik heb wel gefilmt maar ik heb geen ramen opgegedaan ivm de hevige windvlagen. en de ramen waren nat
http://picasaweb.google.com/firstwingman/O...feat=directlink
ik heb de tijden van bliksems er onder vermeld (wel zo handig )
tis gefilmt met een T700 (jah het is een mobiel )
groetjes Rene
Dan ben ik bijna zijn buurman want ik woon dus ook achter de watertoren. Die molen staat in het weiland net ten westen van Alkmaar. De buien hingen (rond 04.00 uur) meer ten oosten van Alkmaar en naar die richting kijk ik op het filmpje ook. Achter die molen ligt dus Alkmaar. Als er bijzonder weer aankomt ga ik daar altijd heen. Prachtige weilanden en een doodlopend straatje. Door het bruggetje sta je wat hoger, ideale weerspot-plek!
forestusstraat toevallig??
mooi gedaan hoor.