Niet de eerste, wel de eerste die ik gelukt noem - om deze te maken heb ik enige tijd lopen experimenteren met sluitertijden etc, het lukte me nooit eerder om een inslag er goed op te krijgen. Uiteindelijk een statief met camera tegen een raam gezet en de lens met een zwarte handoek beschermd tegen reflectie van het binnenlicht. Via de infrarode afstandsbediening steeds foto's van ca 5 seconden gemaakt (kreeg eerst een lamme hand van het steeds afdrukken op de camera).
Focus handmatig op oneindig gezet (had ik hier ergens gelezen) en tussen de 40 a 60 foto's later (!) zat deze ertussen en nog 3 redelijke.
De uiteindelijke belichting etc staat in de exif van het origineel.
Als ik zo door de andere foto's op dit topic blader zie ik er nog veel mooiere dus eigenlijk kan ik nu niet meer wachten tot de volgende onweersbui om te proberen het te verbeteren maar kansen zoals deze krijg je helaas niet al te vaak.
Waar het eerst altijd misging was dat ik (tegen logica in) teveel probeerde te voorspellen wanneer je volgende inslag kwam en dan ben je dus steeds te laat of te vroeg en bij eerdere pogingen/buien waren er ook minder inslagen, deze drie in 5 seconden (ik weet geeneens meer of het er drie waren of 1 of 2) is ook gewoon mazzel maar ik ben er blij mee en leuk te horen ik niet helemaal de enige ben.
Ook een echt leuk forum dit, mooi te zien dat zovelen zo positief zijn over (en respect hebben voor) onweer!